A Bentley nyilvánosságra hozta az első, sokat sejtető grafikát közelgő szabadidőjárművéről. Miközben az EXP 9 tanulmány csúfosan felsült otromba orrával, az alapkoncepció megtetszett a népnek és a márkának egyaránt, így a gondolatot tett követte, és 2016-ban biztosan jön a márka első – és a piac leg-leg-legebb – terepjárója. 

A Bentley évente legalább háromezer darabot szeretne eladni az autóból, amely két évvel később akár konnektoros hibrid kivitelben is színre léphet, éves 15 ezerre tornázva fel a darabszámot. Nagyon nehéz dolguk nem lesz a piaci bevezetéssel, állítólag látatlanban eladtak kettőezer darabot a brutálisnak ígérkező jószágból. 
Ekkora piaci lehetőséget már a Rolls-Royce sem hagyhat figyelmen kívül. Noha a cégvezető Torsten Ötvös-Müller korábban elzárkózott a gondolattól, brit újságíróknak tavaly ősszel már azt mondta, lát fantáziát az ötletben
Most a BMW igazgatótanácsának egyik tagja, Peter Schwarzenbauer nyilatkozott az ügyben. „Tudnunk kell biztosan, hogy hamisítatlan Rolls-Royce lesz-e a SUV. Ha nem meggyőző, akkor meg sem kérem az igazgatókat, hogy adják áldásukat a projektre. Ugyanakkor a BMW-nek és a Porschénak is hasonló dilemmával kellett szembenéznie annak idején, és lám, az X5 és a Cayenne egyaránt rendkívül sikeres.”