Úgy látszik, a Volkswagen megoldotta a tervezett fapados autóját ellehetetlenítő költség-kérdéseket, és heteken belül szabad utat kaphat a projekt, idézi a német Manager Magazin forráshivatkozás nélküli írását a Reuters.
A Volkswagen több mint egy éve próbálja lefaragni a cégen belüli költségeket, hogy életképessége tegyék a 6-8 ezer euróra tervezett vételárú, Kínában gyártandó négykerekűt. Ez egészen a közelmúltig kivitelezhetetlennek látszott, most azonban úgy tűnik, Heinz-Jakob Neusser projektfőnöknek és munkatársainak sikerül meggyőzniük az illetékeseket.
Noha tucatnyi kínai üzemben termel, a Volkswagennek nem kellőképpen erős a jelenléte Délkelet-Ázsiában és különösen Indiában, ahol a fapados autók iránt mutatkozik erős kereslet. Amennyiben ezt a különösen fontos piaci szegmenst nem tudják megragadni, szakértők szerint esélytelenül próbálnak a világ első számú autógyártójává válni.
Hogy pontosan milyen hatalmas is ez a piac, arra a német Auto Motor und Sport világított rá, az IHS piackutató céget idézve: jelenleg évente 9,3 millió adnak el ebben a kis költségű szegmensben világszerte, ám ez a szám 2020-ra 11,5 millióra nőhet (+25%). A legnagyobb ütemű növekedésre éppen Indiában és Kínában, valamint a válság sújtotta délkelet-európai térségban lehet számítani. Ilyen arányokkal számolva a Volkswagen évi félmilliós termelési terve nem hangzik eltúlzottnak: a 2016 végén, 2017 elején piacra lépő modell(ek) ezzel a piac nem egészen 4,4 százalékát fednék le.
Korábbi hírek szerint a Volkswagen ugyanazt szeretné megcsinálni, amit a Renault a Daciával. Vagyis nagyon egyszerű autókat kínálnak majd az adott kategóriában olcsóbban. Ennek megfelelően az ABS-en és a két első légzsákon kívül az alap autókban legfeljebb szervokormány lesz, a légkondicionálóért, központi zárért, elektromos ablakokért pluszpénzt kell fizetni.
Az autó alapját a cég egyik korábbi padlólemeze – amelyre az előző Golf épült – adná, amelyre háromféle karosszéria kerülne. A tervekben szerepel négyajtós szedán, kombi, illetve egyterű is, amely akár hétszemélyes konfigurációban, illetve áruszállítóként is piacra kerülne. A legolcsóbb a szedán lehet, nagyjából 6000 eurós (1,8 millió forint) ártól, a kombi ára 7000-től, az egyterűé 8000 eurótól indulna.