A Magyar Suzuki Zrt. a nyár elején megkezdi legfrissebb modellje, az iV-4 prototípusának gyártását, a sportos terepjáró tömeggyártása 2015 elején indul az esztergomi gyárban – közölték a cég vezetői újságírókkal Budapesten.
A tanulmányautóként tavaly ősszel bemutatott iV-4 rövidebb, de szélesebb az új SX4 S-Crossnál, és sokkal marconább. A belevaló terepjáróval a Suzuki a Vitara közönségét hódíthatja vissza, illetve bírhatja autócserére. Az autó a ma legdivatosabb kompakt SUV-k közé tartozik, de bátrabb, vagányabb az S-Crossnál.
Az újdonság hosszúsága 421, szélessége 185, magassága 166 centiméter. Méretei alapján az átdolgozás előtti Škoda Yeti (422 cm) igen közel áll hozzá, de gyakorlatilag az SX4 S-Cross is majdnem ugyanekkora a maga 430 centis hosszával.
Az iV-4 névből az első betű az individualitást, a V az autót (vehicle), a 4 az összkerékhajtást jelöli. Sorozatgyártása 2015-ben indulhat. Már kémfotónk is vannak az autóról, IDE KATTINTVA megnézheti azokat is!
Megjegyezte, hogy nyolcéves modelljük, a korábbi SX4 gyártását fokozatosan leállítják a piac függvényében. Jelezte ugyanakkor: reményeik szerint a Swift következő generációja szintén Esztergomban fog készülni. A Magyar Suzuki tavaly 161 106 gépkocsit gyártott, 3,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az áprilisban záruló pénzügyi évről Urbán László vezérigazgató-helyettes annyit közölt, hogy a Magyar Suzuki a 2012. évi 1,4 milliárd eurónak megfelelő árbevételre számít, azonban a nyereségesség várhatóan megtöbbszöröződik.
A Suzuki márka a magyarországi újautó-piacon tavaly 7,1 százalékos részesedést ért el. Tavaly 3930 darabot adtak el a márkakereskedők, 19 százalékkal többet, mint az előző évben, miközben a teljes piac 5,8 százalékkal bővült. A márka a magánmegrendelések területén jobban teljesített, mint a flottaeladásoknál, tavaly 2200 járművet adtak el magánszemélyeknek, ebben a szegmensben a Suzuki részesedése 13,1 százalékos volt.
Az idén az eladni tervezett 5000 darabból már 2100-at flottavevőknek szánnak, amit az S-Cross sikerére alapoznak. A cél, hogy a piaci részesedés 8,8 százalékra emelkedjen – jegyezte meg a vezérigazgató.
Forrás: MTI