Mindössze két évig gyártották, ám sikere minden várakozást felülmúlt: a 340 lóerős, 450 Nm nyomatékú, 2,5 literes öthengeres turbómotorral szerelt Audi RS3 a győri üzem legizgalmasabb terméke volt. 

Az ausztrál Car Advice folyóirat gyári forrásokra hivatkozva azt mondja, az új generációs Audi S3-ból is készül véresszájú csúcsmodell – épp csak nem a modellciklus végén, mint az előző esetben, hanem hamarosan. 
Vérfarkassá válik a győri ferdehátú 1
Vérfarkassá válik a győri ferdehátú 13
„Szerintem a döntés már megszületett. Az előd annyira sikeres volt, hogy muszáj megcsinálnunk” – mondta Mario Weiland kabriófejlesztési főnök az Audi S3 Cabriolet premierjén. 
Az Audi a közelmúltban (a TT Quattro Sport Concept fedélzetén) bemutatta a tökéletes sportmotort, a jelek szerint mégsem a 420 lóerős 2.0 TFSI motor kerülhetne az új modell orrába. „Attól tartok, az ügyfelek ragaszkodnak az öthengeres motor hangjához. A német vásárlóknak biztosan nem elég a teljesítmény, a motorhang is kell” – mondta ugyanitt Frank Gruner, az S és RS modellcsaládok vezető dizájnere. 
Vérfarkassá válik a győri ferdehátú 14
Ezek szerint jó eséllyel megmarad az előző, öthengeres konfiguráció, de mindenképpen a mértékadó Mercedes A 45 AMG 360 lóereje fölé húzva. 380 lóerő körüli teljesítménnyel már biztonságban lenne az Audi. A motorból, amely legutóbb kategóriagyőzelmet aratott saját méretosztályában az Év Motorja választáson, és amely az Audi TT RS és Q3 RS modelleket is mozgatja, alighanem gond nélkül kifér még ennél több plusz is. 
(Képeinken az előző generációs Audi RS3 részletei láthatók)
Az Audi 2013 elején mutatta be az új generációs S3-ast, 300 lóerővel

Az Audi 2013 elején mutatta be az új generációs S3-ast, 300 lóerővel