Matthias Müller igazgató arról nem nyilatkozott, mekkora lesz a motor alapteljesítménye, azt viszont elárulta, hogy akár 400 lóerőre is képes lehet a blokk. Ez azt jelenti, hogy a következő generációs belépőmodell-család nem csak könnyebb, de jóval erősebb is lehet a jelenleginél, hiszen a múlt héten bemutatott GTS csúcsverziók (képünkön) „mindössze” 330-340 lóerőt adnak le.
Négyhengeres boxert utoljára a 914-es modellben alkalmazott a Porsche, még 1969-ben – persze az a blokk (illetve blokkok, 1,7, illetve 2,0 liter lökettérfogattal) a Volkswagentől származott. Soros négyhengeres erőforrásokkal is találkozhattunk a márka történetében; ilyen volt a 968-as (1995) az Auditól megörökölt blokkja. Korábbi hírek szerint egyébként a Macan is kaphat négyhengeres blokkot, akár már az év végén.