Nem jött össze az eredeti terv: bár a SEAT szerette volna otthon, a részkapacitáson üzemelő martorelli üzemben építeni új szabadidőjárművét, a VW-csoport költséghatékonyságért felelős urai Kvasinyba, a Škoda üzemébe telepíti majd a 2016-ban piacra lépő modell gyártósorát.
Még sincs oka panaszkodni a spanyol márkának: egyrészt rábólintottak a régóta halogatott SUV-ra, másrészt hamarabb színre léphetnek, mint a Škoda Yeti következő generációs modellje, ami helyzeti előnyt teremt számukra. Mindkét modell a Volkswagen csoport MQB padlólemezére épül majd.
A SEAT-nak különösen fontos az új modell sikere, hiszen éveken át küszködött, olykor még létezése is veszélybe került. 2013-ban a márka 355 000 autót adott el világszerte, a tavalyi év sikere az volt számukra, hogy sikerült mérsékelni az autónként elszenvedett veszteséget.
Képünkön a SEAT IBX tanulmányautó, 2011-ből