Már ősszel jön, és paramétereit tekintve versenyképes lesz a Saab első újkori modellje, a legutóbbi szérián alapuló, villanymotoros 9-3-as, mondta el Andrew Prest, a Saab márkát annak idején Magyarországon képviselő Wallis Automotive Europe ügyvezető igazgatója, aki az elmúlt hetekben több napot töltött Trollhättanban, a reinkarnálódó Saab központjában. 

A Saab újraélesztéséért felelős National Electric Vehicle (NEV) a jelek szerint komoly tervekkel és még komolyabb erőforrásokkal rendelkezik. Mintegy ötszáz új alkalmazottat vettek fel, folyamatosan üzemeltetik a gyártócsarnokot, ugyanakkor a szalagok egyelőre nem dolgoznak: hetente mindössze egy-két autó készült az egykori üzemben. 
A Saab 9-3 elektromos hajtásláncát folyamatosan fejlesztik, különös tekintettel az akkumulátorokra: fél év múlva várhatóan 160 kilométeres hatótávolságra lesz képes a modell hajtáslánca, ami a 2.0 verzióban, 2015-ben már akár 260 kilométerre emelkedhet. A NEV vezetői szerint a koros platform (a Saab 9-3 eredetileg 2002-ben jelent meg) ellenére van esélyük a piacon, mivel akkumulátor-technológiájukat házon belül fejlesztik, ezért gazdaságosabban tudják biztosítani, és ami még fontosabb, gyorsabban hozzá férnek a legújabb megoldásokhoz, mint versenytársaik. 
Csak elektromos autóban gondolkodik a Saab 1
Az újjáéledt Saab egyik előszériás példánya

Az újjáéledt Saab egyik előszériás példánya

Ami viszont a benzinmotoros Saabok visszatérését illeti, nincsenek jó híreink: a kínai tulajdonosok a következő években nem kívánnak hagyományos autóipari fejlesztésekre áldozni. Egyelőre nem folytatják tehát a félbehagyott Phoenix padlólemezt, és új belsőégésű motorjuk sem lesz – a régiekkel ugyan elérhető lesz a Saab, ám szinte biztos, hogy ezek nem fogják teljesíteni a modern európai emissziós normákat. Sokkal valószínűbb, hogy ezeket ázsiai exportra fogják szállítani. 
Az elektromos Saab várható árfekvéséről, illetve magyarországi forgalmazásáról egyelőre nincsenek információink.