Az olasz kormányhivatalnokok rendelkezésére álló 59 ezer szolgálati autó fenntartása becslések szerint évente egymilliárd euró terhet ró az adófizetőkre. A fényűző modelleket 25-ösével hirdetik meg az eBayen: a pár napja kezdődött és április 16-ig tartó árverésen az egyik legnagyobb érdeklődés egy 126 ezer kilométert futott, 2007-es szürke Alfa Romeo 166 iránt mutatkozik, amelyre már több mint negyvenen tettek ajánlatot, a licit péntek délután 8621 eurón állt. Egy BMW 525d, amelyben teveszínű bőrülések vannak, 15 050 eurón állt 75 ajánlat után.
Később indul a licit a legdrágább modellek között szereplő két Jaguarra az igazságügy-minisztériumtól, amely a múlt év végén 830 sofőrös gépkocsiból álló szolgálatiautó-parkot működtetett. A tárca megválik még három Subarutól és öt Lancia Lybrától is. Elárvereznek 11 Maseratit is, amelyeket 2011-ben vásárolt az állam darabonként 117 ezer euróért. Ezeket az autókat Silvio Berlusconi kormányzásának végóráiban, az eurózónát sújtó adósságválság tetőpontján szerezték be heves viták közepette.
A felsőkategóriás személyautók státuszszimbólumnak számítanak az olasz kormánytisztviselők körében, akik a közlekedési szabályokra és lámpákra többnyire fittyet hányva száguldoznak velük. A takarékossági kampány részeként negyedével akarja csökkenteni a szolgálati autók számát a Matteo Renzi miniszterelnök vezette új olasz kormány.
Mielőtt hivatalba lépett, az új kormányfő egy kék Smarttal érkezett a találkozóra elődjével, Enrico Lettával. Az olasz miniszterelnökhöz hasonló önmérsékletet tanúsít az autóhasználatban Ferenc pápa is, aki egy Ford Focusra cserélte le az apostoli Mercedest.
(Forrás: MTI)