Dinamikus, sokszögletű hűtőmaszk, hátrahúzott fényszórók, éles vonalakkal megrajzolt karosszériapanelek, ék alakú sziluett – így épül fel manapság minden Kia, és minden bizonnyal ezt a receptet követi a Kia Sorento is, amelyről idén ősszel, Párizsban rántják le a leplet.
Nem csak látványosabb, tágasabb is lesz az új generációs Sorento: a következő Hyundai Santa Fével (ix35) közös padlólemezen nyugvó, önhordó karosszériás modell tengelytávja várhatóan meghaladja a jelenlegi 2,7 métert, így a második és a harmadik üléssoron is jobb helykínálatra számítunk.
A jelenlegi Sorentót Európában egy 2,2 literes, négyhengeres dízelmotorral, más piacokon 2,4 és 3,3 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotorokkal kínálják. A hírek szerint az összes motort továbbfejleszti, és legalább 10 százalékkal takarékosabbá teszi a Kia. A legnagyobb újdonság persze nem ez, hanem a benzin-elektromos hibrid hajtáslánc megjelenése lehet.
A Kia március elején leplezte le új, hibrid hajtáslánc-technológiáját, amely tisztán elektromos üzemmódot, valamint egy kiegészítő, elektromos feltöltőt is tartalmaz; utóbbi a gyár szerint akár 20 százalékkal is megnövelheti a hajtáslánc teljesítményét. Az újdonságok sorában egy hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó is szerepel; ez a hagyományos, hatfokozatú automatát váltja a kínálatban; a gyorsítóképesség öt százalékkal javul.