El tudsz képzelni egy négyüléses Mercedes SL-t? Hát egy dízelt? Mindkét gondolat igazán bizarr, de ha megszületik a Mercedes közös sportautó-padlólemeze, az MSA platform, elvi akadálya egyiknek sem lesz. 

A Mercedes jelenleg gőzerővel fejleszti azt a műszaki bázist, amelyre a következő SL és SLK modellek épülhetnek. Igen, nem tévedés: közös padlólemezre, részben közös hajtáslánc- és futómű-elemekkel készíti majd kicsi és nagy roadsterének utódát a Mercedes. 
Ez az MSA névre keresztelt kaptafa (amelyet a spekulációk szerint akár az Aston Martin is használhat a jövőben) persze jól variálható: minden dimenziójában átméretezhető, beleértve a tengelytávot is. Az új architektúra egyrészt gyorsabban és olcsóbban gyárthatóvá teszi az új generációs SL-t, amely öt év múlva léphet színre, másrészt rugalmasabbá is teszi a konstrukciót: párhuzamosan gyártható lenne kemény- és vászontetős kivitel, a padlót megnyújtva elképzelhető volna egy négyüléses modell, a hajtásláncopciók közé pedig beférne a dízelmotor, a hibrid hajtáslánc, de a4Matic összkerékhajtás is. 
Ha ilyen forradalmi újdonságokkal nem is szolgál, de a mai napon mégis új modellel gyarapította kínálatát a jelenlegi SL széria. Az eddigi belépő szintű SL350 helyébe lépő SL400 (képünkön) hathengeres biturbó erőforrása a korábbi szívómotor 3,5 literje helyett csupán 3,0 literes, teljesítménye mégis 333 lóerőre nőtt (+24 LE), forgatónyomatéka az előd 370 Nm-e helyett 480 Nm. A modell 5,9 helyett 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.