A Prius eddig kiváló hibrid volt, ám a jövőre érkező, negyedik generációnak megvan az esélye arra, hogy kiváló autó is legyen: az új modell a Toyota vadonatúj, moduláris TNGA padlólemezére épül, ami mélyebb tömegközéppontot, igényesebb vezethetőséget és akár összkerékhajtást jelent.
A tavaly óta változatlan állapotot mutató kémfotókon az erős álcázás ellenére is nyilvánvaló, hogy az új Prius megőrzi elődeinek jellegzetes ék formáját, és azzal együtt a kiváló alaktényezőt. Csakhogy ezt a sziluettet merész vonalakkal bolondítják meg: úgy tudni, az NS4 tanulmányautó megoldásait örökli meg a következő hibrid, keskenyebb fényszórókkal, LED-szemöldökökkel, sportosan öblös alsó légbeömlővel.
Azt már tavaly tavasszal lehetett tudni, hogy különösen takarékos lesz a negyedik Prius: CO2-kibocsátása csaknem 20 g/km-rel csökken. Szintén nem teljesen új információ a hátsó tengelyre illesztett, másodlagos villanymotor. Az viszont eddig nem volt egyértelmű, hogyan osztaná be az ‘e-AWD’, azaz elektromos összkerékhajtás erejét az autó.
A hírek szerint a hátsó tengelyre csatolt elektromotor kizárólag kis sebességeknél, 60 km/óra alatt dolgozna, illetve csúszós útfelületen segít a vonóerő átvitelében, ezáltal a menetstabilizálásban is.
A dupla villanymotor egyben azt is jelenti, hogy a Prius hagyományos, tehát nem konnektoros kivitele is lítiumion akkumulátort kap. Ezzel viszont olyan magas szintre emelkednek a költségek, hogy a Toyota úgy döntött, a prémium szegmens irányába mozdítja el a hibridet: igényesebb belső kidolgozással, finomabb futóműbeállítással, gazdagabb felszereltséggel teszik elfogadhatóvá a jelenleginél várhatóan több mint 10 százalékkal magasabb indulóárat.
Jövőre egyébként nem csak a Prius, de annak konnektoros hajtáslánca is megújul: a Prius PHEV valamint hosszabb elektromos hatótávolságot és hajszállal kedvezőbb fogyasztást kínál. A fejlődés az új akkucsomagnak, a kedvezőbb aerodinamikának és a hajtáslánc javított belső súrlódásának köszönhető.