A kaliforniai Icon tuningműhely nem hétköznapi átépítéseiről ismert; leghíresebb alkotásuk a Thriftmaster, egy akár 435 lóerős V8-as sportblokkal felszerelt, modern futóművel és kormánygéppel vezethetővé tett, hatvanéves Chevy pickup.
A kontraszt ezúttal kisebb, ám a végeredmény nem kevésbé mellbevágó: az Icon D90 minden, amit egy autótól valaha elvárhatsz! Az egyedi munkaként indult, ám azóta „rendkívül limitált példányszámú” projektként a műhely portfóliójába felvett Defendert egy kaliforniai ügyfél rendelte meg a cégtől, hétvégi buliautónak, amivel elmehet szörfözni, síelni, vagy csak kocsikázni a haverokkal.
Az Icon legjobb szokása szerint az autó megjelenése nem árulkodik az átépítésről. A karosszéria borítóelemeivel nem is csináltak semmit azon kívül, hogy leszerelték, majd homokfúvás után a Bentley katalógusából kiválasztott matt fekete festékkel lefényezték. A beépített ködfénnyel szerelt lökhárítók az Icon raktárából származnak.
A beltér első pillantásra eredetinek tűnhet, pedig a konzoloktól kezdve a műszereken át a kormányig minden egyedi darab. Az audiorendszer alá feltörhetetlen, zárható széfet építettek be, a klasszikus stílusú mérőműszerek vadonatúj darabok, a kapcsolókat rozsdamentes acélból CNC-zték, lecserélték az üléseket. A 17 colos kerekek, az elöl hat-, hátul négydugattyús sportfékek, a LED-es fényszórók és a teljes elektromos hálózat is vadonatúj darab. A padlón vízleeresztő lyukakat vágtak, így sem a tengervíztől, sem az eleredő esőtől nem kell félteni a gépet.
Mindez elhomályosul azonban a hajtáslánc átépítése mellett: noha az Egyesült Államokban annak idején forgalmazták V8-as benzinmotorral a Defendert, a most beleműtött LS3 blokk a Chevrolet kínálatából származik. A 6,2 literes V8-as annak idején a hatodik generációs Chevy Corvette alapmotorjaként szerzett nevet magának, ebben a kivitelében 436 lóerőt tudott. A brutális motor 575 Nm nyomatéka négyfokozatú automata váltón keresztül hajt bele egy egyedi fejlesztésű, kétféle áttétellel kínált felezővel megspékelt, kapcsolható összkerékhajtási rendszerbe.
Az átalakítások összességükben a gyártó szerint makulátlan közúti viselkedést eredményeznek, a terepadottságok megőrzése mellett – és ha véletlenül mégsem, akkor sincs semmi baj, mert ennél állatabb Defije úgysincs senkinek a világon.