Egy év múlva kerül a márkakereskedésekbe az a középkategóriás szabadidőjármű, amelyet a másfél év múlva piacra lépő, új generációs Discovery kistestvéreként pozicionál a gyár. A Discovery Sport külső megjelenését várhatóan a napokban bemutatott Discovery Vision Concept határozza meg, műszaki alapjait ugyanakkor a jelenlegi Freelander adja – újak lesznek ugyanakkor a motorok, a beltér, és természetesen a modelljelzés.
Az autó alaphelyzetben ötszemélyes lesz, de készül majd nyújtott tengelytávú, hétüléses verzió is belőle.
Az alábbi kémfotókon látszik, hogy a Freelandert váltó modell jóval nagyobb lesz elődjénél, formavilágában nem tagadja meg a Range Rover Evoque rokonságát – ilyen stíluselemek a gépházfedél szintjében elhelyezett fényszórók, illetve a mostaninál csekélyebb hasmagasság.
A Land Rover vezető formatervezője, Gerry McGovern annyit elárult az autóról, hogy a Freelandernél „szexibb, vonzóbb” lesz, anélkül, hogy a Range Roverek babérjaira törne. Ez különösen fontos, mivel várhatóan jó 15 százalékkal olcsóbb lesz, mint az Evoque.
A Discovery Sport orrában a 2,0 literes benzin- és dízelmotorokra számítunk; azokra, amelyek a Jaguar közelgő kis modelljét, az XE-t is hajtják majd.
A későbbiekben egy harmadik Discovery modell is színre léphet; ez várhatóan kisebb, dinamikusabb és modernebb formavilágú lesz, és nagyjából azt a szerepet fogja betölteni a Land Rovernél, mint az Evoque a Range Rover sorozatában.