A BMW-től megszokhattuk, hogy tanulmányautói anyagában és formájában is szabadon értelmezik a felületek fogalmát. Ezúttal a karosszéria vonalvezetése megmaradt viszonylag józannak; a Pininfarina Gran Lusso tanulmányt idéző formát a BMW szériamodelleiről ismert aerodinamikai megoldások (Air Breather, Air Curtain, stb.) merészebben kivitelezett változatai tagolják.

Annál eredetibb utastér kidolgozása. A BMW Vision Future Luxury belsejét egymásra rétegelt szénszálas szövetből, alumíniumból és bőrből alakították ki, így az egyes funkcióknak (műszerek, kezelőszervek) nem az anyagok hajlításával, hanem a rétegek különböző mélységű bemarásával alakítottak ki helyet. 
Hol máshol, mint Kínában mutatta be legújabb űberluxus-tanulmányát a BMW. Újszerű anyaghasználat, merész formák, előremutató technológiák jellemzik.
Így kényeztet a jövőben a BMW 51
A gyakorlatilag illesztési hézagok nélküli belső szerkezet egyéb előnyökkel is jár: az ülésváz részben átvehette a B-oszlop merevítő szerepét, ezért a központi tetőoszlop a megszokottnál filigránabb lehetett; ennek előnyét a szokásos módon: hátrafelé nyíló hátsó oldalajtóval aknázták ki. 
A felületek háromdimenziós kialakítása a műszerparkra is hatással volt: a három részre osztott digitális kijelzősor térbeli megjelenítést alkalmaz. Természetesen kibővített funkcionalitású head-up display is került az autóba, mégsem ezek a legizgalmasabb részletek. A jobb első utas saját monitort kapott, ahol az online funkciókkal játszadozhat, illetve adatokat oszthat meg a vezetővel. 
Így kényeztet a jövőben a BMW 52
Ugyanezt a funkciót a hátsó utasok is megkapják; kiemelhető táblagépükön leolvashatók a legfontosabb menetadatok, hozzáférhetők a BMW internetes szolgáltatásai, és természetesen multimédiás funkciók is rendelkezésre állnak. Hátul egyébként is különleges utazási élményt kínál a BMW Vision Future Luxury: akárcsak a repülőgépek első osztályán, a külvilágtól többé-kevésbé elszeparált, bőrben és fénysávokkal áttört fában bővelkedő környezetben foglalhatnak helyet. 
Ennyi extravagancia mellett szinte mellékes, hogy a tanulmányautón elöl lézer-fényszórók világítanak, hátul pedig rendkívül kis helyigényű, organikus LED-ekből épülnek fel a helyzetjelzők.
Így kényeztet a jövőben a BMW 53
Így kényeztet a jövőben a BMW 54
Így kényeztet a jövőben a BMW 55
Így kényeztet a jövőben a BMW 56