A Morgan Plus 8 az autóipar egyik legfurább szüleménye: a hagyományos, kőrisfa-vázas Morgan sportkocsi koncepcióját ultramerev alumínium vázelemekkel és egy 4,8 literes BMW V8-as motorral kombinálja: a blokk 372 lóerejére mindössze 1,1 tonnás tömeg jut. A 450 Nm-es nyomaték 4,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a kétülésest, a végsebesség 249 km/óra – ennél közelebb Einstein engedélye nélkül aligha kerülhetünk az időutazáshoz. 

Ezen a csodálatosan őrült modellen csavart még egyet az 1909-ben alapított Morgan Motor Company, amely pontosan 100 éve termel ugyanabban az üzemben: még tovább fogyasztották, egyben a praktikus használhatóság utolsó szikráitól is megfosztották. Pontos részletek nem állnak rendelkezésre, a mellékelt grafikákból azonban ki lehet bogozni a főbb iránypontokat: mindenekelőtt a Morgan Plus 8 Speedster elveszíti szélvédőjét, helyette apró bogárfogó üveglap feszül mindkét utas előtt. 
Szálkásított vén szivar 1
A lehetséges variációk száma jelentős
A gépházfedelet bőrszíj fogja le, mint annak idején, oldalába ugyanúgy kiegészítő szellőzőnyílásokat vágtak, mint az első kerékdob hátára: előbbi a motor, utóbbi a fékek hatékonyabb hűtését hivatott biztosítani. Kiegészítő borítóelemek segítségével egyszemélyes versenyautót is varázsolhatunk az autóból, amelynek motorjához ugyan nem nyúltak, mégis nagyobb élményt nyújt: a dupla kipufogót oldalt, a vezető fülével egy vonalban vezették ki, akárcsak az Aero modelleknél. 
A lecsupaszított Morgan Plus 8 Speedster három tizeddel fürgébb lett teljes értékű (?!) fivérénél: 4,2 másodperc alatt szökken százra. Ennél is érdekesebb azonban a gyár hozzáállása a jubileumi modell árazásához: ha hihetünk az információknak, a 85 200 angol fontba kerülő alapmodellel szemben a korlátozott példányszámú Speedster „mindössze” bruttó 69 995 fontba, azaz 26,2 millió forintba kerül. 
A Morgan Plus 8 Speedster forgalmazása júniusban kezdődik, és azt gyanítjuk, pár héten belül véget is ér.
És hogy hogyan készül a Morgan Plus 8? Hát így: