Az alsó-középkategória mumusa volt az Audi RS3, 340 lóerővel és 4,6 másodperces gyorsulással riogatta mindazokat a szerencsétleneket, akik azt hitték, a hot hatch holmi úri tréfa, nem pedig életre-halálra folyó gladiátorharc. Ahogy korábban is megírtuk, visszatér az RS3, ráadásul magával hozza kedvenc alkatrészünket: a 2,5 literes, öthengeres turbómotort. Teljesítményét várhatóan nem egészen 10 százalékkal megnövelik, 380 lóerőnél valamivel kevesebbre számítunk. 

Vadonatúj azonban a padlólemez – még szép, hiszen a Győrben gyártott Audi A3 a Golffal és sok egyébbel közös MQB platformra épül. Ez valamivel könnyebbé is teszi elődjénél, ami a teljesítmény-növekedéssel együtt 4,4 másodpercre szűkített 0-100-as sprintet előlegez meg. 
Hamarosan szedánként is bemutatkozik, ám egyelőre érjük be ezzel: a vadonatúj padlólemezen is megmarad a régi motornál az Audi tűzforró ferdehátúja
Visszatér a méregerős hazai 17
Ami a dizájnt illeti, nem számítunk újdonságokra: hatalmas légbeömlőkkel tagolt, új első lökhárító, ültetett futómű, ovális kipufogóvégek, valamint nagyobb kerekek és fékek adják meg az alaphangot. A beltérről nincsenek képeink, de vélhetően megmarad a régi receptnél a gyár: öblös sportülések, vaskos, nyesett aljú kormány, egyedi műszerek teremtenek dinamikus környezetet. 
Egyelőre nincs információ az Audi RS3 piaci bevezetéséről, az viszont biztos, hogy fél éven belül követi majd az Audi RS3 Sedan.
Visszatér a méregerős hazai 18