A Hongqi márka híres, sőt, hírhedt egész Kínában: annak idején pártfunkcionáriusok jártak az 1958-ban alapított gyár elavult termékeivel, a „vörös zászló” (ezt jelenti a márkanév) a hatalom egyértelmű jelképe volt. Azóta a kommunista Kína is felfedezte magának a hatalom egy másik, még erősebb jelképét: a készpénzt.
Ennek örömére a Hongqi megkezdte a privát vevők kiszolgálását, de nem ám a régi, rossz mellékízű modellekkel, hanem egy vadonatúj, paramétereiben is impozáns járművel. A Hongqi L5 több mint 5,5 méter hosszú, tömege meghaladja a három tonnát, a tengelytáv irgalmatlan 3435 mm – tekintély ezzel kipipálva.
Ekkora behemót mozgatásához nem felel meg akármi: a hosszú orrban egy alumínium szerkezetű, 6,0 literes V12-es szívómotor dolgozik, 411 lóerővel és 548 Nm-rel terhelve a hatfokozatú automata váltót. A végsebesség 200 km/óra, az átlagfogyasztás 20 liter/100km. A képet légrugózás és aktív összkerékhajtás teszi teljessé.
Az utastérben nyoma sincs a retrónak: a kézzel faragott fabetétek azokat a régi időket idézik, amelyből Kínának soha nem jutott (mondjuk nekünk sem), a perforált bőr, a táblagépes középkonzol, a digitális műszerfal és a Bose audiorendszer pedig egyértelműen a jelen termése.
Nem tudni, hány példányban készül a Hongqi L5, vagy hogy az ötmillió jüanos (178 millió Ft) vételáron felül milyen extrákra költhetik pénzüket a kedves vevők. Azt viszont csendben megjegyeznénk, hogy ennyi pénzért már Rolls-Royce, Bentley is kapható: a Ghost 4,19 millió jüannál (150 millió Ft) kezdődik. Bizony, Kínában brutálisan drága az autó: ugyanaz a Rolls-Royce Ghost az USA-ban 57 millió forintnak, Európában 77 millió forintnak megfelelő összegbe kerülne. A különbözetet javarészt az autókra kivetett luxusadó teszi ki.
És ha ismerős volna a Hongqi L5 formaterve, nem véletlen: az autó erősen emlékeztet az 1963-tól gyártott CA770-esre. No lám, úgy tűnik, a potenciális vevőkörnek mégis csak kedvesek a régmúlt emlékei…