Nagyon beleszeretett pozsonyi szabadidőjármű-gyárába a Volkswagen-csoport: eldöntötték, hogy 2016-tól teljes egészében itt készül majd a Porsche Cayenne, belső források most azt szivárogtatták ki, hogy a Lamborghini közelgő szuperterepjárója, az Urus is Made is Slovakia címkét fog kapni.
Az Urus ide telepítése logikus döntés volt, hiszen itt készítik a konszern összes nagy szabadidőjárművét, a VW Touareget és az Audi Q7-est is. Sőt, 2016-tól a Bentley tervezett SUV-jának karosszériáját is itt készítik majd – utóbbi végső összeszerelését érthető okokból Angliában végzik.
A Lamborghini Urus a fent említett modellekkel közös padlólemezre épül. A projektről nem sok mindent lehet tudni, de fejlesztői szerint nem valami puhány bevásárló-járgányról lesz szó. A hajtáslánc még nem tisztázott; szóba került egy V8-as hibrid, akár 680 lóerős teljesítménnyel.
A Lamborghini szinte napra pontosan két évvel ezelőtt leplezte le az Urus előtanulmányát (képeinken). A hajszál híján 5 méter hosszú, kettő széles, 1,66 magas (azaz inkább alacsony) SUV-koncepció orrában egy 600 lóerős motor lapult, könnyű építése a kategóriát túlszárnyaló dinamikát és kedvező üzemanyag-fogyasztást ígért. Radikális formaterve az ígéretek szerint szinte változtatások nélkül kerül majd át a sorozatgyártába.
1986-tól 1992-ig már gyártott terepjárót a Lamborghini. Az inkább tanknak kinéző LM 002-öt a Countach V12-es motorja mozgatta. A 450 lóerős teljesítménnyel 210 km/órás végsebességre volt képes. Mindössze 300 darab készült belőle – ezzel szemben az Urusból évente akár háromezer darab is gazdára találhat a gyár becslése szerint.