1. 1,96 millió eladott autó csoportszinten

Sosem értékesített még ennyi autót a BMW-csoport, mint tavaly. A BMW, a Mini és a Rolls-Royce autóiból együtt 6,4 százalékkal több fogyott, mint 2012-ben. Mindhárom márka növekedni tudott, ám a Mini és a Rolls-Royce értékesítései szerénynek mondható 1,2 illetve 1,5 százalékkal bővültek, míg a BMW autómárkaként 7,5%-os növekedést produkált.

A tavalyi pénzügyi adatok alapján a BMW-nek van mire büszkének lennie. Az értékesítésben és profitban is rekordot értek el, de még jobb eredményt várnak 2014-re

305 030 darab MINI készült tavaly. Az oxfordi gyár mellett Hollandiában is megkezdődött az új MINI gyártása

305 030 darab MINI készült tavaly. Az oxfordi gyár mellett Hollandiában is megkezdődött az új MINI gyártása

2. 1 655 000 BMW kelt el

Közel 1,7 millióval autóval a BMW továbbra is vezet a prémium szegmensben. Úgy tisztességes, ha a BMW eredményeit külön vesszük a csoporthoz tartozó Mini és a Rolls-Royce számaitól, hiszen senki sem tiltja meg a BMW-nek (és a Mercedes-Benznek), hogy az Audihoz hasonlóan saját márkanéven fedjék le az összes kategóriát. A Mercedes azonban a Smarttal csak küszködik, a Maybachot pedig ki is vonta a piacról, így egyhamar a BMW-csoportnak nem lesz igazán ellenfele csoportszinten. A márkákat nézve szoros a küzdelem. A Mercedes 1,565 millió autóval harmadik a prémium gyártók között, az Audi második 1,575 millióval.

1 655 138 darab BMW autó talált gazdára tavaly, motorkerékpárból 115 215 kelt el

1 655 138 darab BMW autó talált gazdára tavaly, motorkerékpárból 115 215 kelt el

3. A BMW jobban teljesít most, mint 2008 előtt

Pedig ennek semmi köze a Fideszhez vagy az MSZP-hez. A BMW a gazdasági világválság kitörésével olyan szerkezeti változtatásokat vezetett be a teljes csoportban, aminek hatására nyereségességét növelni tudta. 2008 előtt az adózás előtti profitráta 8 százalék körül volt, mára azonban az árbevétel 10 százalékára tudták növelni a hasznot.

Nőhet a profit a 3-asról 4-esre átnevezett és feljebb pozicionált kupék és a kabrió által

Nőhet a profit a 3-asról 4-esre átnevezett és feljebb pozicionált kupék és a kabrió által

4.  Odafigyelnek a Teslára

A CO2-kibocsátás csökkentése napi feladat, középtávon az elektromos autók előretörésével számolnak. Hosszabb távú tervekről még nem beszélnek. De a BMW már a jövő generációjában gondolkodik, amikor az autók fejlesztését a mobil eszközök fejlesztési menetével veti össze. Ők arra a generációra építenek, akik most gyerekként a szüleiktől elcsent mobillal és tablettel játszanak. A nekik szóló új modelleknél a kulcsszó a „connectivity”, hogy az autó minden szinten kapcsolódjon a digitális világukhoz, és ne tulajdonként tekintsenek rájuk.

Az elektromos i3-ra és a hibrid i8-ra olyan magas az érdeklődés, hogy a teljes gyártói kapacitást ki tudják használni

Az elektromos i3-ra és a hibrid i8-ra olyan magas az érdeklődés, hogy a teljes gyártói kapacitást ki tudják használni

Ehhez az első lépés a BMW i3, ahol az autó mellett nyújtott szolgáltatáscsomag majdnem olyan fontos, mint maga az autó. Hiszen mire is mennénk egy 200-300 km-t futó elektromos autóval, ha nem kapnánk mellé évente két alkalommal egy 5-ös kombit, amivel nyaralni tud menni a család.

5. Nem csak az alacsony fogyasztás számít

Már gyártják az i3-at, az i8 szériatermelése júniusban indul. Roppant büszke mindkét termékére a bajor gyár, az elektromos i3-ra és a hibrid i8-ra olyan magas az érdeklődés, hogy a teljes gyártói kapacitást ki tudják használni. Az i-sorozat gyártási folyamatához szükséges energiát szélturbinákból nyerik, amik a gyár területén működnek. 2020-ra szeretnék elérni, hogy a többi gyártelep korszerűsítésével az egy autó előállításához szükséges energia befektetést a 2006-os szint 45 százalékára csökkentsék.