1. 1,96 millió eladott autó csoportszinten
Sosem értékesített még ennyi autót a BMW-csoport, mint tavaly. A BMW, a Mini és a Rolls-Royce autóiból együtt 6,4 százalékkal több fogyott, mint 2012-ben. Mindhárom márka növekedni tudott, ám a Mini és a Rolls-Royce értékesítései szerénynek mondható 1,2 illetve 1,5 százalékkal bővültek, míg a BMW autómárkaként 7,5%-os növekedést produkált.
2. 1 655 000 BMW kelt el
Közel 1,7 millióval autóval a BMW továbbra is vezet a prémium szegmensben. Úgy tisztességes, ha a BMW eredményeit külön vesszük a csoporthoz tartozó Mini és a Rolls-Royce számaitól, hiszen senki sem tiltja meg a BMW-nek (és a Mercedes-Benznek), hogy az Audihoz hasonlóan saját márkanéven fedjék le az összes kategóriát. A Mercedes azonban a Smarttal csak küszködik, a Maybachot pedig ki is vonta a piacról, így egyhamar a BMW-csoportnak nem lesz igazán ellenfele csoportszinten. A márkákat nézve szoros a küzdelem. A Mercedes 1,565 millió autóval harmadik a prémium gyártók között, az Audi második 1,575 millióval.
3. A BMW jobban teljesít most, mint 2008 előtt
Pedig ennek semmi köze a Fideszhez vagy az MSZP-hez. A BMW a gazdasági világválság kitörésével olyan szerkezeti változtatásokat vezetett be a teljes csoportban, aminek hatására nyereségességét növelni tudta. 2008 előtt az adózás előtti profitráta 8 százalék körül volt, mára azonban az árbevétel 10 százalékára tudták növelni a hasznot.
4. Odafigyelnek a Teslára
A CO2-kibocsátás csökkentése napi feladat, középtávon az elektromos autók előretörésével számolnak. Hosszabb távú tervekről még nem beszélnek. De a BMW már a jövő generációjában gondolkodik, amikor az autók fejlesztését a mobil eszközök fejlesztési menetével veti össze. Ők arra a generációra építenek, akik most gyerekként a szüleiktől elcsent mobillal és tablettel játszanak. A nekik szóló új modelleknél a kulcsszó a „connectivity”, hogy az autó minden szinten kapcsolódjon a digitális világukhoz, és ne tulajdonként tekintsenek rájuk.
Ehhez az első lépés a BMW i3, ahol az autó mellett nyújtott szolgáltatáscsomag majdnem olyan fontos, mint maga az autó. Hiszen mire is mennénk egy 200-300 km-t futó elektromos autóval, ha nem kapnánk mellé évente két alkalommal egy 5-ös kombit, amivel nyaralni tud menni a család.
5. Nem csak az alacsony fogyasztás számít
Már gyártják az i3-at, az i8 szériatermelése júniusban indul. Roppant büszke mindkét termékére a bajor gyár, az elektromos i3-ra és a hibrid i8-ra olyan magas az érdeklődés, hogy a teljes gyártói kapacitást ki tudják használni. Az i-sorozat gyártási folyamatához szükséges energiát szélturbinákból nyerik, amik a gyár területén működnek. 2020-ra szeretnék elérni, hogy a többi gyártelep korszerűsítésével az egy autó előállításához szükséges energia befektetést a 2006-os szint 45 százalékára csökkentsék.