A 928 annak idején a 911 logikus folytatásának épült. Most, 36 évvel később egy francia szabadúszó tervező, Anthony Colard elképzelte, hogyan nézne ki a 911 szellemi alapjaira épülő orrmotoros, négyszemélyes kupé – hát így. Colard, aki mellesleg a héten bemutatott, tévesen Dubai Roadster néven aposztrofált, extrém sportautót is megtervezte, tudatosan letisztult, egyszerű vonalvezetésre törekedett.
Visszatérnek a 928 süllyesztett fényszórói (természetesen modern LED-es tartalommal, és a kerek helyett az aktuális sziluettben), megmaradt az autó jellegzetes, dupla hátsó tetőoszlopa és légterelővel osztott hátsó ablaka. Nincsenek kiemelkedő spoilerek, mély légbevezető torkolatok, nincs bonyolult aerodinamikai csomag. Ugyanakkor modern stíluselem a „lebegő” A-oszlop.
Mivel a 921 nem hivatalos munka, a hajtásláncra kár is szót vesztegetni: elég annyi, hogy orrmotoros V8-asnak tervezte alkotója.
Az 1978 és 1995 között gyártott Porsche 928 a márka első sorozatgyártású V8-as modellje volt. A fényűző túrakupénak szánt autó orrában dolgozó motor lökettérfogata az évek során folyamatosan növekedett (4,5-ről 5,4 literig), teljesítménye 240-ről 350 lóerőig változott.
Az összesen mintegy 61.000 példányban gyártott 928 az egyetlen sportkocsi, amely valaha elnyerte az európai Év Autója díjat (1978; Porsche 928, 261 pont; BMW 7-es, 231 pont; Ford Granada, 203 pont).