Hogy mi a különbség a Golf Plus és a Sportsvan között? Egy padlólemez, 90 kilogramm és egy fiatalítási törekvés, amely az előd nyugdíjas-családos arculatát némi életmód-színnel szeretné feljavítani.
Az igen népes Golf-család (egyelőre) utolsó előtti képviselőjeként, a Golf GTE konnektoros hibridet beelőzve lép színre a Golf Sportsvan, a félmillió példányban eladott Golf Plus funkcionális utódja.
Az autó mindenben megegyezik azzal a tanulmánnyal, amelyről tavaly szeptemberi premierjekor számoltunk be: 18 centiméteres úton tologatható hátsó ülések, 1520 literre bővíthető, alaphelyzetben kis híján 500 literes csomagtartó segít kihasználni a rendelkezésre álló, a ferdehátú Golfnál nagyobb tengelytáv révén tágasabb teret.
Az MQB padlólemez alkalmazása nem csak tágasabbá, de könnyebbé (-90 kg) is tette elődjénél az autót, az új erőforrások és a minden kivitelben alapáras start-stop rendszer 20 százalékkal takarékosabbá is tette elődjénél.
Négyféle benzin- és két dízelmotor kapható az autóhoz, előbbiek 85-150, utóbbiak 110-150 teljesítményűek lehetnek. Az MQB padlóra persze készült már hibrid, sőt, elektromos hajtáslánc is, így a jövőben elméletileg ezek is bekerülhetnek a Sportsvanbe.
Mivel az egyterű ma már nem divatos jószág, a VW sportosabbra hangolta az autót elődjénél, beleértve a vezető üléspozícióját is, így a Sportsvan vezetése „inkább emlékeztet szabadidőjárműre, mint buszlimuzinra.”
A biztonsági és kényelmi felszereltségek nyilván piacfüggők, de a lehetőségek között szerepel a holttérfelügyelet, a keresztirányú forgalom-felügyelet, az elektronikus differenciálzár, az adaptív lengéscsillapítás, a sávban tartó és parkoló rendszerek, az aktív fényszóró-vezérlés, valamint az ütközésmegelőző rendszer. A fedélzeti szórakoztató rendszerek akár Google alapú navigációt, online kereső funkciót és wifi hotspot szolgáltatást is nyújtanak.
Pár héten belül személyesen is kipróbáljuk az autót, benyomásainkat késedelem nélkül megosztjuk olvasóinkkal.