Az álcafólia alatt nem kivehetők a részletek, ám a négy kipufogócső, no meg a rögzített hátsó szárny elárulja a képeken a Jaguar F-type R keményebb kivitelét. A hivatalos elnevezés híján egyelőre Club Sport néven emlegetett modell a lecsupaszított, extrém sportos utcai versenyváltozatokkal, a Porsche 911 GT3-mal vagy a Maserati GranTurismo MC Stradaléval veheti fel a versenyt.
Hogy nem egyszerű optikai tuningról van szó, arról a célzottan elhelyezett aerodinamikai kiegészítők tanúskodnak: nem különösebben csinos, viszont rettentően hatékony az első kötényből messze előre kinyúló, két oldalsó légterelő lap, és persze a magasra felhúzott diffúzor sem csak a látvány kedvéért került a hátsó lökhárítóba: ezek az elemek hivatottak az aszfaltra tapasztani az autót, hogy vezetője még inkább kiaknázhassa az F-type R 550 lóerős motorjának teljesítményét.
A műfaj szabályai szerint nem számítunk motortuningra; annál valószínűbb, hogy pár tíz kilót lefaragnak a modell tömegéből: ebben többek között kagylóülések, szénszálas elemek és kerámia féktárcsák segíthetik a tervezőket.
A tömegcsökkentés mellett a hatékony vonóerő-átvitel biztosítása is bevált, előszeretettel alkalmazott módszer a sportkocsik világában. Ami a 911 Carrera 4-nek, az Audi R8-nak vagy a két év múlva érkező Maserati Alfieri kupénak megy, az az F-type-nak is működhet: az XF és XJ szedánok nyomán az F-type is kaphat összkerékhajtást.
A képeken látható roadster első pillantásra semmi különlegeset nem mutat, ám a pepita rejtőszín alatt gyanúsan púposodik a motorháztető. Ez arra utalhat, hogy a mérnökök enyhén megemelték a motor, hogy elférjenek alatta a fronthajtás komponensei.
A palettát színesítő modellek bevezetésének időpontjáról nincsenek információk; valószínűsíthető, hogy legalább egyikük már jövőre megvásárolható lesz.