Az elmúlt években többször is beszámoltunk az autóipar egyik ikonikus termékének, a Volkswagen archaikus kisbuszának kényszerű távozásáról. Most úgy tűnik, a VW visszahozza az élők sorába a Campert, de vadonatúj technológiai alapokon. 

A döntés logikus: ahogy a Fiat 500 , és mindenekelőtt a MINI képes volt az ősmodell renoméjára egy egész típuscsaládot felépíteni, úgy sikerülhet ez a Volkswagennek is. Különösen, mert a következő generációs Beetle már a jelenlegi, hetedik generációs Golfnál is alkalmazott, MQB padlólemezre épül, ami tetszőlegesen gyurmázható, így nem okoz gondot egy tágasabb, vagy éppen sportosabb modell kifejlesztése. 
VW Bulli. Ennél tágasabb belső térre számítunk
VW Bulli. Ennél tágasabb belső térre számítunk

VW Bulli. Ennél tágasabb belső térre számítunk

Hogy a Beetle (Golf) alapjaira épülő kisbusz mennyire fog hasonlítani a képeinken is látható, három évvel ezelőtti Bulli tanulmányra, egyelőre nem lehet megmondani. Mivel az Up! mikroautóból készült, arányai vélhetően mások lennének, az MQB platform viszont bőségesen kínál lehetőséget a hajtásláncok variálására: az egyliteres motortól a hibrid és tisztán elektromos hajtásig minden elképzelhető, és az összkerékhajtás sem okoz problémát.
A formaterv terén biztosra megy a Volkswagen: a hírek szerint már döntöttek a hatvanas évek meghatározó, kultikussá vált formavilága mellett. 
Van viszont egy rossz hírünk: az életmód-kisbusz legkorábban az új Beetle színre lépésekor kerülhet forgalomba, arra pedig 2019 előtt nem számítunk. Akkor viszont tömegével érkeznek a mutáns Bogarak: lesz egy kupé, az e-Bugster mintájára, és egy SUV is, amit az idén januárban bemutatott Beetle Dune előlegezett meg.
Retró-kisbusz a hetes Golfból 14