Koppenhágában teszteli a Volvo következő generációs nagy szabadidőjárművét, az XC90-est. Három formatanulmány (kupé, offroad és kombi) vázolta előre vonalait, így tudjuk, hogy a bumfordi borítás alatt valójában egy kecses, izmos karosszéria lakozik – a pontos részletekre majd októberben fény derül.
Nem is magát cicomázni érkezett a dán fővárosba a nagyméretű Volvo SUV, vezetőtámogató rendszereit tesztelik a forgalomban. Van dolguk bőven: aktív kormányzással ellátott távolságtartó tempomat, intelligens övelőfeszítők, gyalogos- és állatfelismerő robotfékrendszer, vakításgátló fényszórók, gyalogoslégzsák szerepel a kínálatban.
Ilyeneket már láthattunk korábban, a Volvo azonban nem volna Volvo, ha nem hozakodna elő valami világújdonsággal: útakadály-felismerő rendszere megakadályozza, hogy az autó lefusson az útról, ha az hirtelen véget ér – akár azért, mert építkezés miatt elkerítették, akár azért, mert mondjuk egy csatorna vagy az óceán partjára vezet az út.
Az új Volvo XC90 hajtáslánc-választékának élén a konnektorról tölthető hibrid verzió áll majd, közel 400 lóerővel és eszement 600 Nm nyomatékkal. A másik fontos újdonság szintén a környezet védelmét tűzte zászlajára: most először elsőkerék-hajtással is megrendelhető lesz a Volvo hétszemélyes nagy szabadidőjárműve.