„Amikor elkezdünk egy modellt fejleszteni, nem a konkrét motorteljesítmény lebeg a szemünk előtt, hanem egy sor egyéb jellemző, amiknek az újoncnak meg kell felelnie. Ezért aztán igen, a jövőben könnyen elképzelhető volna egy négyhengeres M3-as” – mondta el ausztrál újságíróknak Carsten Pries, a BMW M termékfejlesztési vezetője.
A jelenlegi autóipari trendek a tömeg- és emissziócsökkentésről szólnak; részben ezért is tért vissza a soros hathengeres konfigurációhoz az M3 szedán és a vele azonos M4 kupé jelenlegi generációja. Ezzel a logikával könnyen elképzelhető, hogy amikor 6-7 év múlva elérkezik a következő generációs modell ideje, már négy hengerrel is elérhetik az elvárt teljesítmény-szintet.
A négyhengeres M3 istenkáromlásnak hangozhat, pedig a széria első képviselője, az E30-asból épített generáció még ilyen felépítésű erőforrást használt (2,0-2,5 liter, 200-238 LE, 240 Nm). A Mercedes-AMG számára sem okoz lelki törést a négyhengeres motor alkalmazása (2,0 liter, 360 LE, 450 Nm), a Jaguar és a Ford Mustang sem idegenkedik a könnyű konstrukciótól, sőt, a Porsche is hasonló, igaz, boxer konfigurációban gondolkodik.