Tavaly májusban, egy hajtáslánc-konferencián ejtette el először Martin Winterkorn, a VW csoport elnök-vezérigazgatója, hogy a vállalat tízfokozatú DSG-váltót készül tervezni. Akkor még arról volt szó, hogy hosszában beépített, belsőégésű V-motorokhoz társítanák a sebességváltót, amely a hátsó- és összkerékhajtással is kompatibilis volna. 
Most ismét visszakanyarodott a cég a témára: a Volkswagen márka termékfejlesztésekért felelős igazgatója, Hans-Jakob Neusser azt ugyan nem árulta el, hogy mikor tervezik piacra dobni az új, übertakarékos sebességváltót (a széles áttételi tartomány mellett állítólag különösen csekély belső súrlódású is lesz a váltó), azt viszont igen, hogy a váltó nem csak hosszában, de keresztbe beépített motorokhoz (azaz például a konszern nagyteljesítményű négyhengereseihez) is társítható lesz, nyomatéki kapacitása kerek 500 Nm lesz. Ez pontosan kétszer annyi, mint amennyit a jelenlegi, hatfokozatú egység elbír. 
Az, hogy milyen modellekben jelenik meg a váltó, még nem nyilvános, de sejthető, hogy a nagyteljesítményű típusokban jut majd fogyasztáscsökkentő szerephez. A VW csoport hamarosan piacra dobja a VW Touareg új generációját, majd ennek műszaki alapjain érkezik a Lamborghini és a Bentley vadonatúj gigaszabadidőjárműve. 
(Képünkön a VW hétfokozatú DSG sebességváltója)