Elvileg a Mercedes E-osztály csúcskiviteléből, az 575 lóerős E 63 AMG-ből készült, de 850 lóereje gyakorlatilag vadonatúj blokkban születik: lökettérfogatát 5,5-ről 6,0 literre növelték, a megnövelt furatú hengerekbe kovácsolt dugattyúkat csúsztattak, a turbót átdolgozták, megnövelték a kompresszorkerekeket, és egyedi beömlőket készítettek. A képet változtatható hangerejű és -színű kipufogórendszer és kerámiával borított kipufogóvégek teszik teljessé. 

Szedán, 3,1 alatt százon! 1
Szedán, 3,1 alatt százon! 23
Ebben a szerető közegben jön világra a motor 1450 Nm nyomatéka, amely 2500 és 4500/perc között elérhető – ez azonban csak fékpadon mért érték, az autóba beszerelve 1150-ben korlátozzák az értékét. A hátsókerék-hajtású modell így 3,7 másodperc alatt gyorsul százra; összkerékhajtással eget verő 3,1 másodpercre csökken az érték. A végsebesség az alkalmazott áttételtől függően 300-350 km/óra között van. 
Szedán, 3,1 alatt százon! 24
Nem kell egyébként rögtön a legerősebb verziót megvennie az ügyfélnek: a Brabus 620, 650 és 730 lóerős tuningcsomagot is kínál az E 63 AMG-hez. Az autó 20 colos kerekeken gördül, látványos karosszéria-kiegészítői valóban és hatékonyan csökkentik a hátsó tengelyre ható felhajtóerőt.
Szedán, 3,1 alatt százon! 25