Egyre szélsőségesebb sportautó-koncepciókkal rukkol elő az Audi: a quattro sport e-tron concept, a Sport quattro concept és a TT ultra quattro concept magasra helyezték a lécet, de az A3 Clubsport nem hogy megugorta, de még rá is tett egy lapáttal: az Audi S3 szedánból építkező tanulmány az RS Q3 szabadidőautó öthengeres, 2,5 literes turbómotorját kapta meg.
Ezt megnövelt turbó és nagyobb kapacitású töltőlevegő-hűtő segítségével 525 lóerőre húzták fel. A 600 Nm maximális nyomatéknak mindössze 1527 kilót kell mozgásba hoznia, és ha már megvan a lendület (az autó 3,6 másodperc alatt gyorsul százra), akár 310 km/órával is képes száguldani a Sepang-kék tanulmány.
A hasmagasság (alaphelyzetben 10 mm-rel alacsonyabb az Audi S3 Sedanénál), a rugóelőfeszítés és a csillapítás mind állítható. Hátul féklapot helyeztek el: a fékezéskor a menetszélbe meredő lemez 250 km/óráról 12 méterrel rövidíti a féktávolságot.