A héten megrendezett Nemzetközi Bécsi Motor-szimpóziumon mutatta be új erőforrását az Audi.
A 90 fokos hengerszöggel, elődjével azonos, 2967 köbcentiméteres lökettérfogattal készülő, hathengeres az eddigi 204 helyett 218, illetve 272 lóerős teljesítményszinten lesz választható, legnagyobb forgatónyomatéka eléri a 600 Nm-t (eddig: 400 Nm). Az átlagos üzemanyag-fogyasztás ugyanakkor akár 13 százalékkal kisebb; a motor teljesíti az Euro 6-os normát.
A jobb hatásfokot egy sor modern megoldásának köszönheti a motor. Dugattyúgyűrűi és csapszegei minimális súrlódásúak, a forgattyúház és az új tervezésű hengerfejek pedig külön-külön hűtőkörrel rendelkeznek. Átdolgozták a turbókat és az olajszivattyút is. Az autóiparban elsőként közös egységben kapott helyet a NOx-tárolókatalizátor, a koromrészecske-szűrő és az SCR-befecskendező.
Nyitóképünkön a korábbi 3.0 V6 TDI motor burkolata látható.