A lap szerint az országszerte működő, összesen több mint ezer jelzőlámpás csomóponton lecserélnek 452 jelzőlámpa-vezérlőt, 340 lámpába pedig LED-es jelzőfejeket szerelnek. Emellett 134 csomópontban jármű- és gyalogosérzékelőket építenek be a lámpákba. A korszerűsítés részeként kiépítenek egy jelzőlámpa-távfelügyeleti rendszert, amely korszerűbb, a forgalomhoz jobban alkalmazkodó forgalomirányítást tesz lehetővé.
Közben a Budapesti Közlekedési Központ egy eddig még nem alkalmazott jelzőlámpaprogramot vezetett be kísérleti jelleggel, hogy segítse a gyalogosok biztonságos közlekedését az V. kerületi Bajcsy-Zsilinszky út és az Alkotmány utca kereszteződésében.
A nagy forgalmú utakon található jelzőlámpás gyalogátkelőhelyeknél a gyalogosok számára nagyon kellemetlen, esetenként veszélyes, amikor csak a középszigetig jutnak el, és ott kell várniuk a kétirányú forgalom között, hogy átjuthassanak a túloldalra.
Az új jelzőlámpaprogram lényege, hogy egy-egy gyalogátkelőhely egymással szemben lévő jelzőlámpái nem mindig adnak egyszerre szabad jelzést. A járdáról a középsziget felé csak akkor kap szabad jelzést a gyalogos, ha a túloldali járdára is átérhet. Amennyiben a középszigetről már nem jutna át, a jelzőlámpa a középszigetig sem ad szabad jelzést. Ezért a középszigetről induló gyalogos számára hosszabb ideig tart a szabad jelzés, mint a járdáról a középszigetre tartó gyalogosnak. Emiatt fordulhat elő, hogy a járdán álló azt tapasztalja, hogy neki már piros a lámpa, miközben a középszigetről még érkeznek vele szemben gyalogosok.
(Forrás: Napi Gazdaság, BKK)