Több intézmény is független nyári gumi tesztekkel segíti a megfelelő abroncsok kiválasztását. 15 és 17 colos méretben tekintjük át több mérvadó vizsgálat eredményét
Több intézmény is független nyári gumi tesztekkel segíti a megfelelő abroncsok kiválasztását. 15 és 17 colos méretben tekintjük át több mérvadó vizsgálat eredményét
Fotó megosztása:
Az ADAC legfrissebb nyári gumi tesztjében 38 abroncsból csak négy szégyenkezhet a nem ajánlott minősítéssel, 30 lett ajánlott vagy nagyon ajánlott
Az ADAC legfrissebb nyári gumi tesztjében 38 abroncsból csak négy szégyenkezhet a nem ajánlott minősítéssel, 30 lett ajánlott vagy nagyon ajánlott
Fotó megosztása:
Nem éri meg a biztonságon spórolni! A legjobb lassulást biztosító abronccsal az autó megáll, az ócskábbal belerohanunk a fékező sorba
Nem éri meg a biztonságon spórolni! A legjobb lassulást biztosító abronccsal az autó megáll, az ócskábbal belerohanunk a fékező sorba
Fotó megosztása:
Egy autó futóműve olyan, amilyen, de a megfelelő abroncs kiválasztása már a tulaj felelőssége és lehetősége
Egy autó futóműve olyan, amilyen, de a megfelelő abroncs kiválasztása már a tulaj felelőssége és lehetősége
Fotó megosztása:
Más gumival ugyanaz az autó is képes nagyon eltérően viselkedni
Más gumival ugyanaz az autó is képes nagyon eltérően viselkedni
Fotó megosztása:
A túl- vagy alulkormányozott viselkedés az abroncsokon is múlik
A túl- vagy alulkormányozott viselkedés az abroncsokon is múlik
Fotó megosztása:
Száraz útra könnyű jó gumit gyártani. Nedves úton derül ki, mit tud az adott abroncs
Száraz útra könnyű jó gumit gyártani. Nedves úton derül ki, mit tud az adott abroncs
Fotó megosztása:
A Michelin EnergySaver+ győzött a 185/60 R15 méretosztályban az ADAC autóklub 2013-as tesztjén
A Michelin EnergySaver+ győzött a 185/60 R15 méretosztályban az ADAC autóklub 2013-as tesztjén
Fotó megosztása:
Jól szerepelt a Vredestein Sportrac 5 is
Jól szerepelt a Vredestein Sportrac 5 is
Fotó megosztása:
A Dunlop SP Sport BluResponse holtversenyben második lett az ADAC autóklub 2013-as tesztjében, a 185/60 R15 méretosztályban
A Dunlop SP Sport BluResponse holtversenyben második lett az ADAC autóklub 2013-as tesztjében, a 185/60 R15 méretosztályban
Fotó megosztása:
A Continental SportContact5 holtversenyben megnyerte az ADAC gumitesztjét 225/45 R17 méretben
A Continental SportContact5 holtversenyben megnyerte az ADAC gumitesztjét 225/45 R17 méretben
Fotó megosztása:
A Godyear Eagle F1 Asymmetric 2 holtversenyben megnyerte az ADAC gumitesztjét 225/45 R17 méretben
A Godyear Eagle F1 Asymmetric 2 holtversenyben megnyerte az ADAC gumitesztjét 225/45 R17 méretben
Fotó megosztása:
19 abroncsot hasonlított össze az ADAC 185/60 R15 méretben
19 abroncsot hasonlított össze az ADAC 185/60 R15 méretben
Fotó megosztása:
Összpontszámban a Dunlop SP Sport BluResponse, ár/érték arányban a Vredestein Sportrac5 győzött az ACE tesztjében
Összpontszámban a Dunlop SP Sport BluResponse, ár/érték arányban a Vredestein Sportrac5 győzött az ACE tesztjében
Fotó megosztása:
225/45 R17 méretben is 19 abroncsot vetett össze a legnagyobb német autóklub
225/45 R17 méretben is 19 abroncsot vetett össze a legnagyobb német autóklub
Fotó megosztása:
Száraz útra könnyű jó gumit gyártani. Nedves úton derül ki, mit tud az adott abroncs
Húsz százalékkal hosszabb fékúttal számolhat, aki akár száraz, akár nedves aszfalton a nyári szezonban is téli gumival közlekedik – derült ki többek között az idén másodszor megrendezett hazai gumiteszten, amelyet a Nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu közösen szervezett a Hungaroring célegyenesében.
A 16 féle tesztelt gumiszett között nem csupán nyári, hanem egy téli-, illetve egy négyévszakos változat is szerepelt, biztosítva a teljes körű összehasonlíthatóságot. A jellemzően 20-25 fok közötti hőmérsékleten végzett teszt során különböző sebességek mellett mind a száraz, mind a vizes úton való megállást vizsgálták különböző sebességek (60, 100, illetve 120 km/h) mellett. Ezen kívül mérték a kanyarsebességet, a gördülési ellenállást mutató kigurulást, a zajszinteket, sőt a kopásállóságot is.
Míg a legjobb nyári gumik 120 km/h-s sebességről fékezve 52-53 métert tettek meg a megállásig, a téli gumival felszerelt tesztautónak ugyanehhez 20 százalékkal nagyobb távra, 63 méterre volt szüksége. A négyévszakos gumi is hasonlóan rossz eredményeket produkált, és e két gumiszett végzett a legrosszabb helyen a kanyarsebességet mérő próbákon is.
Míg száraz úton – különböző sebességeknél eltérő sorrendben – a Michelin, a Dayton és a Taurus (a Michelin egyik almárkája) végzett az élen, vizes fékezésnél a Continental, az Infinity és a Hankook bizonyult a legjobbnak. Kopásállóság tekintetében általában a prémiumkategóriás gumik bizonyultak jóval tartósabbnak olcsóbb versenytársaiknál.
Mivel az egyes szempontok szerint a vizsgált abroncsok eltérő sorrendben teljesítettek, csak a mért különféle teljesítmények súlyozásával lehetett sorrendet felállítani. Az átlagos magyar nyári útviszonyoknak megfelelően a száraz úton mért fékutak 30, a nedves aszfalton mért fékutak 20, a kopásállóság 15, a száraz és a vizes kanyarjellemzők, valamint a kigurulás 10, míg zajszint 5 százalékos súlyozásával értékelték a kapott eredményeket.
Ennek alapján három abroncs zárt nagyon jó minősítéssel, de meglepetésre a kínai Infinity Ecosis is befért a legjobbak közé. Kielégítő kategóriába csúsztak a Kleber, a Hankook, a Kormoran, a Taurus és a Barum tesztelt modelljei. A tesztelt négyévszakos, illetve téli gumi nem ajánlott minősítéssel zárt.