Az előző generációs modellnél 80 mm-rel nagyobb tengelytávval, 96 mm-rel megnövelt teljes hosszal, 40 mm-rel szélesebb karosszériával mutatkozott be a C-osztály kombiverziója. A hátsó lábtér 45 mm-rel nőtt, a karoknak, vállaknak és fejeknek is több hely jut. Egyedül a csomagoknak nincs okuk az ujjongásra, alaphelyzetben 485 helyett 490 literes a raktér, mindent lehajtva az eddigi másfél köbméterhez még tíz litert adtak hozzá.
Javult viszont a variálhatóság és megközelíthetőség: a hátsó üléstámla immár hármas osztású (4:2:4), lehajtásukhoz elég megnyomni egy gombot, és az elektromos retesz oldása után magától előre billen a támla. Opcióként motoros mozgatású csomagtérajtó kérhető, sőt, a lökhárító alatt lábbal kavirnyászást felismerő, és az ajtót magától felnyitó rendszer is rendelhető az autóhoz.
A formavilág az új C-osztály után nem hoz meglepetést, az orr kétféle kivitelben (sport vagy luxus) kérhető. A belteret teljes egészében a szedánból vették át, a felhasznált anyagok az európai allergológiai kutató alapítvány tanúsítása szerint fokozottan allergiabarátok. A felhasználói felületek is ismerősek: többujjas parancsokat felismerő tapipad, head-up display egyszerűsíti le a vezető dolgát.
Az elődmodellnél akár 65 kilogrammal kisebb össztömeg mellett az alapáras start-stop rendszerek is segítenek leszorítani a modell üzemanyag-fogyasztását. Az összes motor teljesíti az Euro 6-os emissziós normát, a négyhengeres dízelek 115-204 lóerőt teljesítenek. Utóbbi motorral, ahogy a szedánban, itt is készül hibrid verzió, a 27 lóerős villanymotor segítségével 3,8 literre szorították le a névleges átlagfogyasztást. A kínálat egyetlen hathengeres tagja a 333 lóerős csúcs-benzinmotor; a C 350 benzines hibrid később jelenik meg a kínálatban.
A futómű terén bőven van miből válogatni: a normál és sportos hangolású acélrugós felfüggesztés mellett Airmatic légrugózás is kérhető, elöl-hátul automatikus szintszabályozással. Alapáras a vátozó rásegítésű és áttételű kormánymű.
A szedánból maradéktalanul átvették a vezetőtámogató, biztonsági rendszereket, a kocsi észleli, ha fáradunk, magától fékez ráfutásos helyzetben vagy állandó tempójú forgalomban, észleli a keresztező forgalmat, sőt, a gyalogosokat is, magától leparkol, sávban tartja a járművet, észreveszi a behajtani és előzni tilos táblákat, és leveszi a távolsági fényt, ha jönnek szembe. A klímaberendezést GPS-jelek vezérlik – ez egyelőre csak annyit jelent, hogy alagútban automatikusan belső keringetésre áll át a rendszer.
Az autó online szolgáltatásai igen sokrétűek, a Google térkép integrációjától a fedélzeti wifiig. Az igazi újdonság a Mercedes Connect Me szolgáltatás, amely beépített SIM kártya segítségével üzenetet küld, ha baleset vagy meghibásodás történik, illetve a vezető a távolból lekérheti autója adatait, pl. hogy mennyi üzemanyag van a tankban.
A C-osztály kombi forgalmazása szeptemberben kezdődik.