Az idén tavasszal bemutatott VW Golf R 400 félelmetes jószág: kétliteres, négyhengeres turbómotorja 400 lóerőt ad le, a végsebesség 280 km/óra, álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsul százra.
Ez persze csupán a koncepcióautóra igaz. A sorozatgyártási variáns talán még ennél is erősebb lesz, de az is lehet, hogy semmilyen – az egész azon múlik, lesz-e mivel eljuttatni a 450 Nm nyomatékot a két hajtott tengelyre. A Volkswagen jelenlegi DSG váltói ugyanis nincsenek erre a nyomatékfolyamra kalibrálva.
A Volkswagen múlt héten megerősítette, hogy dolgozik egy 500 Nm kapacitású, tízfokozatú DSG egységen, ám hogy az mikorra készül el, arra nem adtak választ. Elképzelhető, hogy a Golf R 400 miatt felgyorsítják a fejlesztést – de az is, hogy éveket kell még várnunk a szuper-Golfra.