A hőmérséklet kiemelten fontos szerepet játszik a versenysportban. Ahhoz, hogy egy végletekig tökéletesített versenyautó a hétvégéken mindvégig teljesítménye maximumát nyújtsa, a mérnököknek számos hőmérsékleti tényezőt kell figyelembe venniük. Az olyan külső tényezőkön felül, mint a levegő és az aszfaltcsík hőmérséklete, a versenyabroncsok, a fékrendszer és a motor hőmérséklete is kiemelt jelentőséggel bír.
A mérnökök egytől egyig figyelembe veszik ezeket a tényezőket, amikor felkészítik a versenyautót a következő futamra. Így tesznek a vadonatúj BMW M4 DTM esetben is, éppen ezért rendkívül fontos, hogy pontosan tudják, a versenyautó egyes területein milyen hőmérsékletek keletkeznek intenzív igénybevétel közben.
A BMW Motorsport most először tárta nyilvánosság elé az M4 versenyautó hőképeit. A bokszkiállás közben készült videó tisztán megmutatják, hogy a versenyautó mely területei vannak magas hőmérsékleteknek kitéve.
A karbon fékrendszer például egészen 800 Celsius fokra is fel tud melegedni. Az hőtakarók pedig 80 és 100 Celsius fok közti hőmérsékletűre melegítik elő az abroncsokat. A pilótáknak akár a 60 Celsius fokos hőmérsékletet is el kell viselniük a volán mögött.
„Személyes tapasztalataim alapján mondhatom, hogy a BMW pilótafülkéjében olykor nagyon magasra felszökik a hőmérséklet, ami óriási tűrőképességet igényel a pilótáktól” – nyilatkozta a BMW MTEK csapat versenyzője, Timo Glock.
„Lenyűgöző, hogy ezek a hőképek mennyire jól illusztrálják a versenyautóink hőtermelését. Sajnos a versenypályára kilátogató rajongók nem láthatják, mi zajlik a karosszériája alatt a futamokon, ezért úgy gondolom, hogy igazán nagyra értékelik majd ezeket a képeket és videókat” – tette hozzá a német pilóta.