A webes reklámok új műfaja, amelyet a pornóoldalaktól a fogyókúrás blogokig mindenütt sikerrel alkalmaznak, a kisembert állítja szembe a nagypénzű, nagyhatalmú intézményekkel: a gyógyszeripar gyűlöli az ötvenéves anyukát, mert olyan a bőre, mint egy húszévesé, tudd meg, hogyan csinálta!
Valami hasonló tematikát lehet felfedezni a Ford fejlesztésében, eltekintve persze attól, hogy a Ford a világ egyik legnagyobb autógyártója, a Robin Hood-effektus tehát elmarad, de az tény, hogy az eddig leginkább prémium autógyártóknak fenntartott technológia mostantól elvileg bárki számára elérhetővé válik.
Az új technológia ugyanazt csinálja, mint a már ismertek, azaz megváltoztatja az egységnyi kormányfordulatra jutó kerékelfordulás mértékét. Kis sebességnél kevés kormánymozdulattal is könnyen manőverezhető, nagy tempónál precízen vezethető lesz az autó.
A Ford rendszere nem áll másból, a kormánykerék és a kormányoszlop közé behelyezett villanymotorból és áttételekből, amelyek a sebességtől függően a kormányzással megegyező vagy azzal ellentétes irányban forognak el.
A Ford természetesen nem alkatrészpiaci felhasználásra, hanem saját termékpalettája számára fejlesztette ki a rendszert, ám idő kérdése csupán, hogy például a fejlesztésben közreműködő beszállító, a Takata az előre megszabott embargó leteltével saját jogon piacra dobja a technológiát, ahogy történt az annak idején oly sok, egykor exkluzív termékkel, a head-up displaytől kezdve a parkolórobotig.