Gyakorlatilag kiürítette négyszáz alkalmazottat foglalkoztató németországi üzemét a Valmet kabrióspecialista. A háromszáz fős tömeges elbocsátás a teljes termelő személyzetet, valamint a vezetőség egy részét érinti – gyakorlatilag mesterséges kómába helyezték a üzemet, amelyet még 2010-ben vásárolt meg a Karmanntól a finn cég.
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, az osnabrücki leépítés hatásai is továbbgyűrűznek. A fémipari dolgozók németországi szakszervezete (IG Metall) szerint a beszállítói körökben elszenvedett veszteségekkel együtt összesen mintegy 900 munkahely szűnt meg.
A szakszervezet vezetője egyébként úgy tudja, a Valmet nem felszámolja, hanem átcsoportosítja a gyártást, mégpedig Lengyelországba. A 2017-ig elhúzódó költözés jelentős mértékben csökkenti az autóipari beszállító munkáltatói költségeit: a 2012-es statisztikák szerint az átlagos lengyel ipari munkás órabére 6,65 euró (2000 Ft), szemben a németországi munkaerő 36,98 eurós (11 000 Ft) tarifájával.
a videó a hirdetés után indul
0 seconds of 3 minutes, 2 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Keyboard Shortcuts
Shortcuts Open/Close/ or ?
Play/PauseSPACE
Increase Volume↑
Decrease Volume↓
Seek Forward→
Seek Backward←
Captions On/Offc
Fullscreen/Exit Fullscreenf
Mute/Unmutem
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Seek %0-9
A világ három legnagyobb tetőspecialistája között számon tartott Valmet Automotive a tavalyi adatok szerint világszerte nem egészen 1700 embert foglalkoztatott; a 46 éve alapított cég már most is termel a lengyelországi Zaryban; ez az üzem korábban szintén a Karmann érdekeltsége volt. A cég többek között a Mercedes, a BMW, a MINI, a Renault és a Bentley részére gyárt kabriókat; korábban évtizedeken át ők szerelték össze a Saab több modelljét, dolgoztak a Porschénak (Cayman, Boxster), a Ladának (EuroSamara), az Opelnek (Calibra) és a Fiskernek (Karma). Tavaly augusztus óta a finnek hazai üzemükben (Uusikaupunki) szerelik össze a Mercedes A-osztályt.