Az angolok nagyon értenek ahhoz, hogy hogyan kell kis szériában nagyon vonzó, nagyon radikális sportautókat gyártani. Ennek a vonulatnak a legújabb képviselője az Elemental Cars Ltd., amelynek munkatársai a Forma-1-ből, a repülőgép-gyártásból és egyéb rokonterületekről érkeztek.
Ezek a szakemberek idén ötödik éve fejlesztik a manufaktúra első és egyelőre egyetlen modelljét, egy tető nélküli, kétüléses, középmotoros sportkocsit – gyakorlatilag egy közúti versenyautót.
Az RP1 vázát egy szénszálas kompozit teknő adja, amelyben F1-stílusban, fekvő testhelyzetben foglalnak helyet az utasok. Ez kedvezőbb aerodinamikai adottságokkal ruházza fel a kocsit. A karosszéria és a beltér javarészt ugyanabból az anyagból készült, mint a teherhordó váz, ennek köszönhetően az egész autó nem nyom többet 560 kilónál.
Ehhez az elképesztően kis tömeghez nem kell különösebben nagy teljesítmény: a hátsó tengely előtt egy tuningolt, kétliteres Ford Ecoboost motor dolgozik, 284 lóerővel – minden egyes lóerőre csupán 1,97 kilogramm jut.
Elméletileg az autó minden fedélzeti rendszere összeköttetésben áll egymással egy CAN BUS hálózaton keresztül; a hatfokozatú szekvenciális sebességváltó a kormány mögül kapcsolható, az autó beépített adatrögzítővel, diagnosztikai rendszerrel és fedélzetikamera-integrációval rendelkezik, a kormánykerékre emelt funkciókat a vezető maga programozhatja fel.
Apró szépséghiba, hogy az Elemental RP1 még nem létezik: egyelőre csupán néhány CAD-rajzból és egy sajtóközleményből áll a projekt kifelé látható része. De a britek szavahihető emberek, úgyhogy bízzunk benne, hogy valóban lesz valami az elementáris sportkocsiból.