A cégcsoport döntése értelmében elvették tőlük a beígért, Mazdával közösen gyártandó Spidert, az Alfa Romeo mégsem marad roadster nélkül. Azaz félig mégis, mert a gyár teljesen lenyitható tető helyett kiemelhető szövetpanellel oldja meg a középmotoros 4C kupé kabriósítását. 

Ez a súlytakarékosság miatt fontos: az autó legfontosabb ütőkártyája ugyanis a kis tömeg, így viszont a tetőmozgató motorok és mechanizmus nem, csupán a szénszálas vázszerkezetnél eleve nem számottevő plusz merevítések növelik majd a tömeget; nem számítunk fél mázsánál nagyobb hízásra. Ebben szerepet játszik az állítható hangerejű, tinán-szénszálas Akrapovic kipufogó-rendszer is. 
A targa sportkocsi előtanulmányát már márciusban megcsodálhattuk, most viszont utcán kapták lencsevégre a modell erősen szériaközelinek tűnő prototípusát. A furcsa lámpatestek helyébe hagyományosabb darabokat szereltek; egyéb eltérést nehéz felfedezni a kupéhoz képest. 
Az erőforrás nem változik; az 1,75 literes turbómotor 240 lóerővel molesztálja a hátsó kerekeket, közöttük hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltót találunk. A menetdinamika a minimális tömegnövekedés ellenére várhatóan változatlan marad; 4,2 másodperces gyorsulásra és 250 km/óra végsebességre számítunk. 
Már jövőre forgalomba kerül az Alfa Romeo középmotoros sportkocsijának a nyitott tetős kivitele. Nem lesz teljes értékű kabrió.
Targatetővel jön az Alfa roadstere 15
Az árak magasabbak lesznek, a darabszám viszont nem: biztosra vehető, hogy 4000-nél kevesebbet gyártanak a Spiderből, amelynek 2015-ös érkezését csupán egy dolog fogja beárnyékolni: a 4C Quadrifoglio Verde kupé érkezése.