Nemrég még csak valószínű lehetőségként beszélt a Focus RS visszatéréséről a Ford vezérkara, mostanra viszont kézzel fogható bizonyíték is van arra, hogy már tesztelik is a tűzforró ferdehátú prototípusát.
A képen látható autó első pillantásra hétköznapi Focus ST-nek tűnhet. Csakhogy a képet közelebbről megnézve kiderül, hogy annak központi kipufogója helyett kétoldalt egy-egy hatalmas torok tátong a lökhárító alatt, pont úgy, mint az előző generációs Focus RS-nél. A várakozások szerint a Focus csúcsverziója 2016-nál korábban nem lép színre; ezt megerősíteni látszik az is, hogy a képen egy korai prototípus látható.
Orrában minden valószínűség szerint a Ford Mustang 2,3 literes, közvetlen befecskendezéses EcoBoost motorja dolgozik. Ennek alapteljesítménye 310 lóerő, de mivel a Focus RS-nek most már olyan ellenfelekkel szemben is helyt kell állnia, mint a 360 lóerős A 45 AMG, az európai sportmodellben várhatóan legalább 355 lóerőt ad majd le a négyhengeres; a szerény különbözetet várhatóan ledolgozza a Focus RS jó 25 százalékos árelőnye a Mercedeshez képest. Összkerékhajtás továbbra sem valószínű.
A képen látható, szerény ST-vel szemben az RS várhatóan komoly öltözetet kap: méretes spoilerekre, domborodó kerékívekre, tátongó légbeömlőkre számítunk.