Amikor a SEAT Leon különlegesen felkészített, de utcai példánya megdöntötte a Renault Mégane R.S. évek óta fennálló köridejét a Nürburgringen, a francia márka nem késlekedett a válasszal: szinte azonnal bejelentették azt a különleges Mégane-t, amely majd visszaszerzi a trófeát a spanyoloktól.
Ez a „majd” most eljött, és a Renault nem a levegőbe beszélt. A pályára felkészített, de rendszámozható Mégane R.S. 275 Trophy-R a nevében hirdetett 275 lóerővel, Akrapovic kipufogóval, pályára is alkalmas, állítható Öhlins Road and Track lengéscsillapítókkal, no meg Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal felvértezve mintegy négy másodpercet vert rá a pimasz spanyolra, visszaszerezve tőle az elorozott elsőséget.
Az új Mégane R.S. verzió akkor is könnyen felismerhető, ha éppen nem csorog pezsgő az oldalán: új, kéttónusú fényezése, prominens első légterelője, az ajtók alján látható kockászászló-matrica , illetve az Alcantara kormány- és kézifékkar-burkolat ugyanúgy segítenek beazonosítani a rekordert, mint a hátsó ülések hiánya, az elöl beépített Recaro műanyag versenyülések, a hatpontos biztonsági öv (amely mellett azért ott fityeg az utcai, hárompontos is) vagy a lítiumion akkumulátor, amely önmagában 16 kilogrammal csökkenti az autó tömegét. A fékek sem hétköznapiak, a tárcsák alumíniumból készültek.
A Renault mindössze 250 példányban gyártja a Mégane R.S. 275 Trophy-R-t, ennek megfelelően csak bizonyos országokban lesz elérhető a világ jelenlegi leggyorsabb elsőkerék-hajtású autója.