A Renault emberei még fel sem törölték a kilöttyent pezsgőt a Nürburgring aszfaltjáról, a SEAT főhadiszállásán máris kész volt a terv: ha törik, ha szakad, ismét az övék lesz a leggyorsabb elsőkerekes szériaautó a földön. 
„A Mégane R.S. 275 Trophy-R egészen más autó, mint a Leon. Mindössze négy másodpercről van szó; ha eltávolítunk néhány alkatrészt a kocsinkból, szerintem meg tudjuk verni őket” – mondta brit újságíróknak Sven Schawe, a Leon Cupra futómű-fejlesztő főnöke. 
„Azt persze látni kell, hogy vásárlóinknak tetszene-e egy ilyen kocsi. Elárulom: már van ilyen autónk, de olyan modellt szerettünk volna kínálni, ami mindenkinek szól, nem csak keveseknek. Most az a kérdés, felvesszük-e a kesztyűt, és folytatjuk a párbajt a Renault-val.” 
Miután a Renault Mégane R.S. két generációja két egymást követő terminusban uralta a Nürburgringet, a SEAT Leon Cupra idén márciusban 7 perc 58 másodperces idővel elorozta tőle a koronát, amit végül egy kétüléses sportváltozattal májusban szerzett vissza (de csak tegnap kommunikált) a francia márka
A korábbi bajnok SEAT Leon júliustól kapható a márkakereskedésekben; némi felárért nagyobb fékekkel, könnyített kerekkel és épp csak utcai sportgumikkal is felszerelhető. Ha az élesebb verzió valaha elkészül, akár 300 lóerő, kőkemény futómű, két ülés és nulla hangszigetelés lehet a receptje. Összkerékhajtást viszont nem kap: azzal ugyanis már a VW Golf R felségterületét veszélyeztetné a gyár.