A kesztyűtartó hasznos és szükséges tartozéka az autónak, de lássuk be, ajtaja kihasználhatatlanná teszi a műszerfal egy jelentős részét. Korábban is történt már próbálkozás a fedél praktikussá tételére (hirtelen csak a Nissan Note újságtartó rekesze jut eszembe, de nem kétséges, hogy Japánban ennél frappánsabb ötletek is születtek már.)
A legfrissebb megoldással a Ford rukkolt elő: ők térdlégzsákot rejtettek a kesztyűtartó fedelébe. Ez persze így ötletnek egyszerűen hangzik, de rengeteg meló van vele: a Ford nem kevesebb mint tizenöt szabadalmat jegyzett be a projekt kapcsán.
Az újszerű légzsák már szerkezetében és anyagában is eltér az eddig ismertektől. Nem szövetből készült, hanem erős műanyagból: egy fröccsöntött hólyagról van szó, amely nem önmagában biztosítja a védelmet, hanem egy külső, energiaelnyelő felülettel együtt – utóbbi maga a kesztyűtartó ajtaja, pontosabban annak a külső rétege.
Ez helytakarékosabbá teszi a rendszert a hagyományos térdlégzsákokkal szemben, amelyek lefelé nyílnak, majd felfelé terjeszkedve óvják az utas térdét, mint alább a Volvo rendszere. A nagyobb felfekvési felület miatt pedig kisebb nyomáson nyitható a légzsák.
A Ford szerint mindez 65 százalékkal könnyebbé teszi a komplett légzsákcsomagot, maga a patron pedig csupán negyedakkora, mint egy hagyományos légzsák esetében.
A Mustangot a Ford egyfajta biztonsági zászlóshajóként kezeli: elődjéhez képest kétszer annyi légzsákot, kétszer annyi ütközés-érzékelőt, valamint (hiszen az elődmodell fejlesztésekor még nem volt elterjedt) övelőfeszítőket építettek be. Az utasoldali kesztyűtartó-légzsák mellett szintén figyelmet érdemel a kabrió verzió, amely az ülésbe beépített fejlégzsákot kapott.
És hogy a lényegről meg ne feledkezzünk: idén 50 éves a Mustang. Az ikonikus modell történetéről itt olvashatsz.