A terepjárózásnak inkább a csillogó, mint a dolgos végét ragadta meg a SEAT új modellvariánsa, a Leon X-Perience. A név az összkerékhajtásra utaló, elmaradhatatlan X-et a kalandokat idéző experience (élmény, tapasztalat) szóval variálja, ám 17 és 18 colos kerekeivel, alumínium lökhárító-betétjével, krómozott kipufogóvégeivel sokkal inkább a városi éjszakában, mintsem a poros ösvényeken, felázott földutakon keresi az örömöt az autó. 

Fél évvel azután, hogy bemutatták az összkerékhajtású Leon kombit, kötelező jelleggel megjelent annak emelt hasú, morcosított változata.
Terepkombi Spanyolországból 17
A Leon modellcsaládján januárban bevezetett, állandó összkerékhajtáshoz 15 mm-es hasmagasság-emelés társul, a fokozott mechanikus és légellenállás kedvezőtlen hatásait alapáras start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszerek hivatottak ellensúlyozni. Míg az összkerekes Leon ST csak dízelmotorral kapható (105 LE 1.6 , és 150 LE 2.0) az X-Perience modellhez már TSI benzinmotor is rendelhető, illetve a kétliteres dízel 185 lovas kiadásában is felkerült a palettára, DSG váltóval kombinálva. 
A terepkombi belül a narancsszín dekorációtól és az opciós Alcantara vagy bőr kárpitozástól eltekintve egészen hétköznapi, praktikus kombi maradt, 587 (bővítve 1470) literes csomagtartóval. A modell ősztől kapható Európa-szerte.
Terepkombi Spanyolországból 18