Ahogy a múlt héten a Meriva esetében a korábbi 1,3-ast, úgy váltja most le az Astra GTC orrában az 1,7 literes dízelmotort egy 1,6-os négyhengeressel az Opel.
A motor 300 helyett 320 Nm nyomatékot, 130 helyett 136 lóerőt tud, üzemanyag-fogyasztása átlagosan 4,1 l/100 km, három decivel kevesebb, mint eddig. Az új motorral 10,2 mp alatt szökken százra a német kupé, hattizedet javítva elődje idején, míg a 80-120-as rugalmassági próbát 10,5 helyett 8,9 mp alatt teljesíti.
A ferdehátú és kombi Astrákhoz már eddig is elérhető, az 1,7-esnél 80 ezer forinttal drágábban kínált motor finomított, hatfokozatú sebességváltóval érkezik, ami komfortosabb és pontosabb kapcsolásokat enged, emellett az alacsony zajszinthez is hozzájárul.
A fékenergia-visszanyerő és start-stop rendszerekkel felszerelt erőforrást minden idők legtisztább üzemű Opel dízelmotorjának mondja a gyár. Teljesítményéről és csekély károsanyag-kibocsátásáról változó geometriájú turbófeltöltő, nagy nyomású common rail befecskendező-rendszer, valamint a koromrészecske-szűrő előtt beépített NOx-csapda gondoskodik.