Az egyetemi csapatok között zajló, nemzetközi ökoautó-versenyeken bevett dolog, hogy a járművek minden mozgó porcikáját energiatermelésre használják fel, beleértve a felfüggesztést is. A gondolat logikus, hiszen a fel-le mozgó lengéscsillapítóban ma ugyanúgy hővé alakul, és elvész a mozgási energia, mint a regeneratív fékrendszerek bevezetése előtt a lassítás során.

Egy dolog persze laboratóriumi körülmények között megépíteni, és egy versenyen üzemeltetni valamit, és megint más a világ összes vonatkozó szabványát és előírását betartva, több tízezer kilométeres élettartamra tervezve, karbantartás nélkül is megbízható rendszert konstruálni. A jelek szerint viszont az Audi pont ez utóbbin dolgozik, ráadásul már a célegyenesben járnak. 
A brit AutoExpress beszámolója szerint Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi kutatás-fejlesztési főnöke megerősítette, hogy már kifejlesztették a ‘generátoros felfüggesztés’ működő prototípusát. Részleteket persze nem árultak el, annyit azonban lehet tudni, hogy az így megtermelt áramot a hibrid (esetleg tisztán elektromos) hajtás akkumulátoraiban szándékoznak tárolni – ezek szerint nem a hagyományos belsőégésű modellek kapnák meg a technológiát. Ez utóbbi is jó megoldás volna persze: ha a megtermelt energiával működtetnék segédberendezéseket, azzal tehermentesíthetnék a motort. 
Audi Q5 Hybrid: buckás úton, nagyokat rugózva rengeteg áramot meg lehetne ám termelni
Audi Q5 Hybrid: buckás úton, nagyokat rugózva rengeteg áramot meg lehetne ám termelni

Audi Q5 Hybrid: buckás úton, nagyokat rugózva rengeteg áramot meg lehetne ám termelni

A fejlesztésnek egyébként van egy fontos járulékos előnye: ahogy a hibrid rendszerekben a villanymotor generátorként is szolgál, a különleges lengéscsillapítókban is kétirányú volna az energiaáramlás: feszültség alá helyezve a rendszert a pillanatnyi igény szerint felkeményíthetnék, vagy ellágyíthatnák a futóművet, mondjuk éles kanyarban szelektíven csökkentve ezzel az oldaldőlést. Ezzel ráadásul kiválthatóvá válnának a ma alkalmazott adaptív felfüggesztési rendszerek, ami tömegcsökkentést eredményezne. 
Az AutoExpressnek azt nem sikerült kipuhatolnia, mikorra válhat valósággá az áramtermelő felfüggesztés. A magyar utak minőségét ismerve itthon kifejezetten nagy megtakarításokat tudnánk elérni, hiszen a kátyúk halálba dolgoztatják szegény lengéscsillapítókat.
Két első vonalbeli beszállító már fél éve bemutatta a maga hasonló rendszerét, a GenShockról itt olvashatsz, alább pedig egy videón megtekintheted a működését.