Magyarországon kevesen tudják, de az Ariel, amelyet a XXI. században leginkább burkolatlan és zabolátlan közúti torpedójáról, a mindig megújuló Atomról ismerünk, 1970-ig motorkerékpárokat gyártott, méghozzá innovatív, modern gépeket. A két cég között persze semmi kapcsolat nincs a névazonosságon kívül, de ez is elég volt ahhoz, hogy a brit autómárka belefogjon egy csupasz sportmotor építésébe.
Sőt, mi az hogy belefogtak: az Ariel Ace már meg is rendelhető, potom 20 ezer fonttól (7,6 millió Ft). Jelen esetben különösen indokolt a „-tól” kitétel, hiszen a koncepció szerint a motor minden eleme az ügyfél kívánságaihoz passzítható: állítható az ülés- és lábtartómagasság, variálható a kormány és rajta a fék- és kuplungkar, még a benzintartály mérete is változtatható, hogy a kerék dizájnjáról és a burkolatokról ne is beszéljünk.
A gyártás 2015 elején indul, minden egyes motort kézzel szerel össze egy-egy szerelő; a vásárló akár be is mehet a műhelybe megnézni, hol tart a masinája.
A 100-150 darabosra tervezett széria térvázában (amely stílusosan az Ariel Atom vázát mintázza) egy 1237 köbcentis Honda V4-es blokk dolgozik, 175 lóerővel és 131 Nm nyomatékkal. A végsebesség 265 km/óra, százra 3,4 mp alatt gyorsul a motor. Ennél több is kifért volna abból a blokkból, de az Ariel „az átlagos motoros által biztonságosan kiaknázható, kényelmes és kiszámítható teljesítményt” szeretett volna elérni. A motorhoz a szokásos váltó mellett egy duplakuplungos egység is társítható; ez a kormányarmatúrákon elhelyezett nyomógombokkal kezelhető.
Ha ennyi nem volna elég exkluzív, az Ariel tud még jobbat: amint továbbfejlesztik a motorkerékpárt, értesítik a korábbi vevőket, akik az üzembe betérve megkaphatják az újdonságokat – egyébként az Ariel ugyanezt kínálja az Atom vásárlóinak is.