Négy liter alatt fogyasztani nem nagy kunszt, egy csomó apró dízelmotoros kisautó simán megcsinálja (vagy az osztrák Gerhard Plattner bármivel). No de mi van akkor, ha az ember kétezer kilométeres útra indul, ahol egy négyméteres városi jószág már igencsak megkínozná a sejhaját?
Egy brit újságíró gondolt egy nagyot, levitetett egy Mercedes E 300 BlueTEC hibridet Tangírba, ott beült a batárba, és elindult hazafelé. Három időzónán, négy országon, 27 órán át vezetett non-stop, de a bárki által megrendelhető, 80 literes üzemanyagtartály csak nem akart kiürülni.
Út közben átkelt hegyeken, megküzdött dugókkal, volt része esőben és hőségben, ami ugye 2014-ben nem nagy kihívás egy modern autó számára, az azonban mégis szép teljesítmény, hogy a 204 lovas dízelmotorral és 27 lóerős villanymotorral szerelt E-osztály 3,76 literes átlaggal csinálta végig az utat.
Ezt az adatot nem a fedélzeti számítógépből vették, illetve csak részben: miután ugyanis Andrew Frankel megérkezett útja tervezett célállomására, a goodwoodi sebességfesztiválra, és a napi számláló 1968 kilométert mutatott, még mindig nem gyulladt ki az üzemanyagszint-jelző fény: a számítógép további 160 kilométernyi megtehető távolságot becsült.
Igazán úgy lett volna persze korrekt, ha kiautózza a tankot, de 27 óra vezetés után, éjszaka még kinek van kedve felmenni a londoni körgyűrűre kerülni kettőt – egyszóval abban maradtak, hogy az autó 2129 kilométert tudott volna megtenni egy tankkal, ami egy 1845 kilós menetkész tömegű kocsitól nem rossz eredmény.
Mellesleg szériakivitelű E-osztállyal még soha nem mentek ekkora távolságot tankolás nélkül.