A mai napon, a goodwoodi sebességfesztiválon leplezi le ropogós friss újdonságát a Ford: a tizenkét év alatt 140 000 példányban eladott forró ferdehátú, a Focus ST legújabb példánya 2015 elejétől már az utakon bizonyíthatja, hogy méltó elődeinek nevére.
Ez persze normál esetben nem volna kérdés, csakhogy a Ford rettentő merész lépésre szánta el magát: a 250 lóerős, kétliteres benzines turbómotor mellett, amellyel 6,5 másodperc alatt gyorsul 100- ra az autó, bevezetett egy dízel variánst is. A Golf GTD mintájára színre lépő modell 185 lóerős motorja átlagosan 4,4 litert fogyaszt 100 kilométeren, amikor meg nem a takarékosságra gyúr, 8,1 másodperces gyorsulással szórakoztatja utasait.
A kétliteres dízelmotor átdolgozott szívócsővel, új sportkipufogóval és módosított elektronikával erősített 150-ről 185 lóerőre (+23%). A legnagyobb teljesítmény 3500/perc fordulatszámon jelentkezik, a 400 Nm forgatónyomaték 2000-2750/perc között áll rendelkezésre, a végsebesség 217 km/óra (emlékeztetőül az említett Golf GTD adatai, kézi váltóval: 184 LE, 380 Nm, 7,5 mp, 230 km/óra).
A hagyományos benzinmotor kétoldali változó szelepvezérléssel, közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltéssel operál; legnagyobb teljesítményét 5500 fordulat/percnél adja le, csúcsnyomatéka 360 Nm, 2000-4500/perc között. A végsebesség 248 km/óra.
Mindkét motorhoz rövidített úton járó, átdolgozott áttételezésű, hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik, fogyasztásukat start/stop automata javítja, a benzinmotor 6 százalékkal takarékosabb elődjénél.
Ami a futóművet illeti, vadonatúj első rugókat és sportosabb hangolású, első és hátsó lengéscsillapítókat építettek be. Az egyedi lengéscsillapítók és a hátsó rugók az előző ST-ből származnak. Áthangolták a változó áttételezésű, elektromos szervokormányt, a nyomatékvektor-szabályozást és az ESP-t is, utóbbit külön programmal szerelték fel a hirtelen, nagysebességű irányváltások (kikerülő manőver, szlalom) kezelésére. Emellett új, 19 colos abroncsokat fejlesztettek ki (mármint nem a Ford, hanem a Michelin).
Nem csak technikájában, de megjelenésében is élesebb lett a Focus ST: jobban az útra lapul, fényszórója keskenyebb, átrajzolták a gépházfedelet, a ködfények négyszögletűek. Hátul hatszögletű kipufogóvégek borzolják a kedélyeket. A karosszériaszínek kínálatában megjelent egy mélykék és egy sötétszürke; a sárga, fehér, fekete és piros maradt.
Az utastérben letisztult kezelőszervek, új, vágott aljú kormánykerék, a Recaróval közösen fejlesztett ülések (egyes kiviteleken részlegesen a karosszéria színében) és modern technológiai tartalom várja a vezetőt.
Megjelent a jármű sebességétől, a kormányszögtől és az észlelt tárgyaktól mért távolságtól függően vezérelt fényerejű és állásszögű, adaptív bixenon fényszóró, a tolatásban segédkező, keresztirányú forgalomfigyelő funkció, a ráfutásos ütközést automatikus vészfékezéssel elkerülő Active City Stop, és a sávban tartó rendszer.
Árak még nincsenek, a modell ősztől rendelhető, az első példányok 2015 elején érkeznek a kereskedésekbe.