Bizony, már három évtizede annak, hogy megjelent a 205 GTi. Az egykori méregzsák az évek és modellváltások során egyre komolyabb, komfortosabb lett, de a kerek évforduló örömére a Peugeot úgy gondolta, ideje visszakanyarodni egy kicsit az eredeti, radikális gyökerek felé. 

A Peugeot 208 GTi 30. évfordulós kiadásához átdolgozták az 1,6 literes turbómotort. A teljesítmény 208 lóerőre nőtt, aminek inkább szimbolikus a jelentősége. Nagyon is kézzel fogható viszont az az RCZ R modellből származó, Torsen differenciálzár, amint keresztül a 300 Nm nyomaték az első kerekekre zúdul. A jubileumi modell áthangolt geometriájú futóművet és kormányt is kapott. A szabad hasmagasságot 10 mm-rel csökkentették, a nyomtáv elöl 22, hátul 16 mm-rel nőtt, a kerekeket nagyobbra (18″) cserélték, módosították a kerékösszetartást és -dőlést, újak a lengéscsillapítók beállításai és a rugóráták. 
Az ESP-t és a kipörgésgátlót áthangolták, később avatkoznak be, teret engedve a Torsen rendszernek, amely a keményebb kanyarstabilizátorokkal párban a gyár szerint különösen élvezetessé teszi a kanyarból való kigyorsítás közkedvelt műveletét. Ebben persze a Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18 abroncsok is szerephez jutnak. A lassításról négydugattyús, fix nyerges Brembo egységek gondoskodnak, elöl pirosra festve. 
Szülinapos a Peugeot izomautója 1
Szülinapos a Peugeot izomautója 9
Az ünnepi kis Peugeot 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, amivel megjelenését is összhangba hozták. A mezei 208 GTI krómdíszeit mattfeketére cserélték, a fénytelen sötét felületek arányát számos karosszériaelem mellett a tükörházak, a küszöbök és a keréktárcsák növelik. Króm csak a dupla kipufogóvégen maradt, ami így külön hangsúlyt nyer. 
A fényezés egészen különleges (felárért persze), a fekete-piros festés agresszívvá és emelkedetté teszi az autót; a fekete-piros mellett a 205 GTi-t idéző, még durvább megjelenésű fehér-piros is rendelhető lesz. A radikális megjelenés a beltérben folytatódik, piros részletek, bőségesen alkalmazott Alcantara, a tetőkárpiton elhelyezett, sorszámozott emléktábla és egyedi kagylóülések teremtenek sportos hangulatot. 
A Peugeot 208 GTi 30 hivatalos világpremierje ősszel, Párizsban lesz.
Nem csak a színek mások, a két fényezés textúrája is eltér

Nem csak a színek mások, a két fényezés textúrája is eltér