Bennfentes információk szerint 2015 tavasza helyett több mint fél évvel később, decemberben kezdik csak meg a negyedik generációs Toyota Prius gyártását. Hogy pontosan mi okozza a késedelmet, nem egyértelmű, de míg a Toyota hivatalosan nem kommentálta a döntést, egyes források szerint az üzemanyag-fogyasztást szeretnék még lejjebb szorítani, esetleg a futóművön, a karosszérián kell még dolgozniuk. 

A Toyota hibridguruja, Ogiszo Szatosi elmondta, hogy az új modellel forradalmi új technológiákat vezetnek be, köztük a Toyota új generációs hibrid hajtásláncát és a márka moduláris platformját. Ez utóbbi, a Toyota New Global Architecture az egyes modellek közötti alkatrész-azonosság növelése révén szeretné javítani a minőséget és csökkenteni a költségeket. Ugyanakkor pontosan ez a megközelítés komoly kockázatot is hordoz: ha egy alkatrész hibásnak bizonyul, autók millióin okozhat gondot a tévedés. 
Már csak ezért is fontos, hogy a Toyota emblematikus Priusa, amelyből tavaly és tavalyelőtt is több mint egymillió darabot értékesítettek világszerte, tökéletes legyen, amikor színre lép. 
Nem elég takarékos az új Toyota Prius? 1
A hajtáslánc, akárcsak a platform, minden eddiginél szélesebb körben nyer majd jelentőséget a Toyotán belül: a jelenlegi Prius-családon és a Camry szedánon túlmutat majd a felhasználása. A várakozások szerint kisebb és könnyebb lesz, megnövelt hatásfok mellett. A Toyota legalább 10 százalékos fogyasztáscsökkentést tűzött ki célul a jelenlegi, harmadik generációs modellhez (nyitóképünkön) képest. A Prius 1,8 literes Atkinson-ciklusú motorja a Toyota kínálatának magasan legjobb (38,5%) termikus hatásfokú erőforrása, ám a következő generációs hajtáslánc belsőégésű tagjánál már 40 százalék a cél. 
Nem vezetik azonban még be az idén bemutatott szilícium-karbid félvezetőket. Ezeket a hibrid hajtásláncot vezérlő csipeknél használnának fel, és a kisebb energiaveszteségek miatt akár 10 százalékos megtakarítást hozhatnak, ám legkorábban 2020-ban vezetheti be őket a Toyota, mondta el az Automotive News-nak Ogiszo Szatosi.
Forrás: Automotive News